כשבועיים מאז החל מבצע החיסון השלישי בקרב האוכלוסיה הבוגרת - נתונים ראשונים של משרד הבריאות מציגים תחזית אופטימית. על פי מחקר שביצעו בימים האחרונים מומחי המשרד, עלה כי מחוסנים במנה השלישית מוגנים פי 2.5 יותר מפני הדבקה מאלו שחוסנו בשתי מנות בלבד.

ההגנה באה לידי ביטוי כשבוע לאחר החיסון השלישי. הסיבה לטענת אנשי המשרד היא שככל שהזמן עובר הנוגדים שנוצרו בגוף נחלשו. בהסתמך על הממצאים הללו, מתרבות הקריאות בקרב גורמי המקצוע ובהם רופאים בכירים שתומכים בהרחבת מבצע החיסונים לקבוצות נוספות.

היום עדכן משרד הבריאות כי רף המתחסנים בחיסון הדחף נגד נגיף הקורונה חצה את רף המיליון, כשבועיים מאז הכריז ראש הממשלה נפתלי בנט על מבצע החיסון השלישי. מדובר ביותר ממחצית האוכלוסייה ברת החיסון. 

ראש הממשלה, נפתלי בנט מסר: "הגענו כעת למיליון אזרחים שלקחו אחריות על עצמם ועל סביבתם והתחסנו בחיסון השלישי. זה נתון נפלא והישג גדול, אבל יש עוד עבודה רבה לפנינו".

עוד אמר בנט כי "מאות אלפי אנשים מבינים שההחלטה שלנו לקחת את החיסון השלישי היא צו השעה. אזרחי ישראל הם הראשונים בעולם לקבל את החיסון השלישי, זה לא מובן מאליו. רק כך נשמור על הבריאות ועל הפרנסה. כל מי שטרם התחסן - צאו עכשיו להתחסן".