מאמצי כיבוי שריפת הענק שפרצה בהרי ירושלים אתמול נמשכו גם הלילה (בין שני לשלישי), כאשר עדיין ישנם מספר מוקדי שריפות פעילים: בית מאיר, כסלון, איתנים והר איתן. לאור המצב, נציב הכבאות רב טפסר דדי שמחי ערך הערכת מצב עם סגל הפיקוד הבכיר והנחה את הכוחות להמשך לחימה בשעות הלילה. עם אור ראשון עלו לאויר כל מטוסי טייסת אלעד בסיוע מטוסי כימניר על מנת לסייע במאמץ הקרקעי להשתלטות על האש.

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן אמר כי "יש לפעול להחזרת התושבים לבתיהם ביישובים שניתן לגביהם אישור לכך מהגורמים המוסמכים לכך". עוד בין דבריו, הדגיש ניצב תורג'מן כי יש לשמר את המוכנות המבצעית והיערכות כלל הכוחות הפועלים להמשך המשימה בכלל היישובים ובדגש לבית החולים הסמוך, "הדסה עין כרם".

השריפה בהרי ירושלים (צילום: עובדי ויערני קק''ל)
השריפה בהרי ירושלים (צילום: עובדי ויערני קק''ל)

אלפי תושבי רמת רזיאל וגבעת יערים עדיין לא מורשים לחזור לבתיהם ובשלב זה מפונים תושבים נוספים מגבעת יערים לאחר שהשריפה חצתה אל תוך היישוב. לעומתם, תושבי קיבוץ צובה, עין נקובא ועין רפא הורשו לחזור לבתיהם.

בתוך כך, בעקבות השריפה הגדולה בהרי ירושלים, המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות מתריעים על זיהום אוויר גבוה מאוד ביישובים צובה, גבעת יערים, ביה"ח "איתנים" והאזור. לפי נתונים שמדדו כונני החירום של המשרד להגנת הסביבה הפרוסים בשטח, נמצאו ריכוזים גבוהים מאוד של חלקיקים נשימים ביישובים אלה, העולים על ערכי ההתרעה.

תיעוד מאמצי כיבוי השריפה בהרי ירושלים. צילום אריאל קדם רשות הטבע והגנים

משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה ממליץ לחולי לב ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהריון להימנע משהייה בחוץ שלא לצורך. וליתר האוכלוסייה מומלץ לצמצם פעילות גופנית בחוץ, לסגור חלונות ולהפעיל מזגן.