יו"ר תע"ל ח"כ אחמד טיבי הגיש היום (שלישי) תלונה לקצין הכנסת, זאת בעקבות איומים על שקיבל חייו, לאחר התקרית שהתרחשה עם לוחם גולני בחברון. מארגון חוננו נמסר כי "משטרת חברון פתחה בחקירה בעניין האירוע, והזמינה את החייל למתן עדות ותלונה. החקירה נפתחה בעקבות תלונה של אביו של החייל שהגיש תלונה כנגד הח"כ בגין תקיפה והעלבת עובד ציבור".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אמרי: "אני מברך על הקידום המהיר של התלונה ופתיחה מהירה בהליכי החקירה. לא יתכן שח"כ יתקוף, יבזה ויעלוב כך בחייל צה"ל. אני קורא לחקור את הח"כ בהקדם, יחד עם כלל השותפים לפרובוקציה, סביב הח"כ היו עוד עשרות פורעים, חלקם פעילי טרור, שהגיעו למקום אשר נאסר עליהם לשהות בו, עוררו פרובוקציה במקום, והיו שותפים לעבירות שהח"כ ביצע לכאורה. ידע כל פורע כי יש מחיר כבד לפגיעה בחיילינו".

במקביל, הגיש ח"כ טיבי תלונה למשטרה באמצעות קצין הכנסת גם נגד החייל שהתעמת עימו בחברון. ח"כ טיבי התלונן על תקיפה ואלימות מצד החייל כנגד חבר כנסת, כך לדבריו. ח"כ גבי לסקי ממפלגת מרצ, התייחסה לתקרית ורשמה בחשבון הטוויטר שלה: "תקרית חמורה מאוד, לא חייל ולא שוטר יכולים למנוע מחבר כנסת לבצע את עבודתו ואסור להרים עליו יד". 

"לא מספיק שהחיילים מונעים כניסה של פלסטינים למקומות שונים בחברון, עכשיו מונעים מחברי כנסת להסתובב שם. מצפה משר הביטחון לרענן את הנהלים ומיו"ר הכנסת למנוע כל פגיעה בחסינות חברי הכנסת", הוסיפה. 
 

כזכור, התקרית המדוברת התרחשה ביום שבת האחרון, במהלך ביקור שערך ח"כ טיבי עם חברי המשותפת, איימן עודה, סמי אבו שחאדה ואוסאמה אל-סעיד. הביקור נערך לרגל העבודות להנגשת המערה. 

מהתיעוד שפורסם ברשתות החברתיות עולה כי בתום הביקור, צעד חבר הכנסת לרחובות היישוב היהודי בעיר, כשהוא מלווה באנשי הווקף. בהמשך נתקל בלוחם צה"ל ושם נתקל בלוחם. עפ"י הדיווחים, בשלב זה הוסבר לטיבי כי הוא רשאי לצעוד במקום אך ללא בני לווייתו, ובמקום התפתח עימות קולני בינו לבין לוחם גולני שסירב לאפשר לו לעבור. 

מהתיעוד עולה כי החייל אמר לטיבי שאין לו אישור להעביר אותו ונגע בו קלות, ובתגובה טיבי החל לצעוק לעברו: "תוריד את היד! אתה לא תשים את היד עליי, בחיים אל תרים יד על חבר כנסת, חצוף!". החייל השיב לו: "מי אתה בכלל? מי הרים עליך יד? יאללה תתרחקו, על מי אתה צועק?". שוטרים שהיו במקום הפרידו בין השניים. בצה"ל גיבו את הלוחם והתנהלותו באופן מלא.