משרד הבריאות פרסם הבוקר (שלישי) את נתוני תחלואת הקורונה, ועדכן כי 8,646 בני אדם אובחנו כחיוביים ביממה האחרונה מתוך 141,972 (6.2% בדיקות חיוביות), המספר הגבוה ביותר מאז פברואר, והפעם הראשונה שבה מאובחנים מעל 8,000 מאומתים בחצי השנה האחרונה.

כמו כן, 6,694 אנשים מתו מאז פרוץ המגיפה כתוצאה מסיבוכי הנגיף, 13 מהם רק אתמול. מצבם של 559 חולים הוגדר קשה, מתוכם 130 קריטי ו-89 מונשמים. מקדם ההדבקה (R) עמד לפי המשרד על 1.28.

בגזרת החיסונים, 5,855,387 קיבלו את מנת החיסון הראשונה, 5,421,544 קיבלו את מנת החיסון השנייה, ואת מנת ה"בוסטר", החיסון השלישי, קיבלו 1,052,615 בני אדם.

ראש הממשלה נפתלי בנט כתב בחשבון הפייסבוק שלו לרגל מיליון האנשים שהתחסנו בפעם השלישית כי "אני רואה בכך הבעת אמון לא רק בי, אלא בממשלה ובמערכת הבריאות. אמירה שאנשים מבינים שההחלטה שלנו לקחת את החיסון השלישי, גם אם האישור הפורמאלי מה-FDA טרם הגיע, היא צו השעה".

משרד הבריאות הגדיר 51 ערים ויישובים במדינה בצבע אדום, בהן ראשון לציון, לוד, רמלה, רחובות, אשדוד, אשקלון, באר שבע, גבעת שמואל צפת, עכו, פתח תקווה, חדרה וג'דיידה-מכר. לרשימה המלאה.

מוקדם יותר היום, פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא אמר בראיון ב-103FM כי "נגיף הדלתא אתגר את החיסונים שלנו. הבוקר מיליון וחמישים אלף איש נתנו כתף מעל גיל 50. נכון לרגע זה אף לא אחד מהם חלה בדלתא, בקורונה". 

עם זאת, הבהיר כי "עוד לא רואים שינוי מגמה. ה-R עדיין גבוה. אנחנו בוחנים את הנתונים כל היום ומקווים שיגיע השינוי".

חיסוני קורונה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
חיסוני קורונה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

למרות מספר המאומתים הגבוה, שר התיירות יואל רזבוזוב אמר הבוקר לענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM כי להערכתו "לא יהיה סגר".

"אני חושב שהולכים לשינוי מגמה", הדגיש השר. "הציפייה היא שבסוף אוגוסט מגמת העלייה בתחלואה תישבר, מעל למיליון אנשים התחסנו. אני מעריך שלא יהיה סגר בגלל הפעולות בהם אנו נוקטים. יש חיסון שלישי, הגדלנו את הקיבולת של מערכת הבריאות הציבורית, את הספיקה של המערכת וזה הדבר החשוב".