שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ביקשה משרי הקבינט לעלות את נושא חיסוני התלמידים בשעות הלימודים להצבעה, אך נדחתה על הסף - כך דווח היום (שלישי) בוואלה!. דרישתה של שאשא ביטון עלתה במהלך דיון הקבינט בשבוע שעבר, אז השרים עסקו בנושא.

שאשא ביטון תומכת בעמדת אנשי המקצוע שמתנגדת להתחסנות בשעות הלימודים, ואף כינתה זאת כ"פשע". לטענתה, התלמידים לא צריכים לעמוד בלחצים חברתיים להתחסן, וההחלטה צריכה להיות בידי ההורים. עם זאת, במקרה שהשרים יצביעו בעד חיסוני התלמידים בשעת הלימודים, השרה תתגייס למשימה ותאשר את החיסונים.

במקרה של הצבעה כזו סביר להניח כי שרת החינוך תצביע נגד, אך ישנו רוב בממשלה שתומך בכך, ולכן ההחלטה, ככל הנראה, תעבור. אך במקום זאת, ראש הממשלה נפתלי בנט ממשיך לקיים דיונים מתמשכים שאינם מובילים להסכמות.

נפתלי בנט (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
נפתלי בנט (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

למרות עמדתה העקרונית של שאשא ביטון על מתווה החיסונים, השרה העלתה פתרון לפיו כל שרי הממשלה יישאו את האחריות על גבם והיא לא תהיה לבד. מנגד, בנט משווע להגיע להסכמות עם שרת החינוך שלו כדי להציג אווירה טובה בממשלה, אולם מסרב לקדם את הצעתה שהיתה עשויה למנוע חיכוכים בין משרד החינוך למשרד הבריאות.
 
אתמול סיכמו בנט, שאשא ביטון והורוביץ על עדכון למתווה לפתיחת שנת הלימודים. במסגרת ההסכמות הוחלט כי תלמידי כיתות ח'-י"ב בערים אדומות, בכיתות בהן יש מתחת ל-70% מחוסנים או מחלימים, ילמדו מהבית בלמידה מקוונת. רף ההתחסנות יכלול תלמידים מחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה סרולוגית חיובית. כיתות א'-ז' יפעלו על פי מתווה "מגן חינוך".

קודם לכן נקבע כי כל שכבות הגיל יחזרו ללימודים באחד בספטמבר, ללא קפסולות. המתווה כולל בדיקות סרולוגיות, שכבר החלו במגזר החרדי, ובדיקות מהירות למי שבא במגע עם מאומתים, כדי להמשיך בשגרת לימודים ולצמצם את הבידודים למורים ולתלמידים.