גורם בכיר במשטרה תקף את חבר הכנסת איתמר בן גביר, על כך שטען ששוטרים נכנסו לביתו לכאורה בניגוד לחוק. "במקום לברך את המשטרה, בחר חבר הכנסת לתקוף אותה ולסלף עובדות". 

העימות בן איתמר בן גביר לאחמד טיבי . צילום: ערוץ הכנסת

גורם בכיר במשטרה עמד בשיחה עם "מעריב" על העובדות וטען כי התנהג באופן שלא מצופה מנבחר ציבור. לדבריו של הגורם הבכיר, שמו של בן גביר עבר למשטרה דרך המערכת של משרד הבריאות כמו עוד אלפים רבים של אנשים. 

עוד הוסיף, כי השוטר הגיע אל מחוץ לביתו של חבר כנסת כמקובל באכיפת בידוד וחייג לטלפון שהופיע במערכת. לטלפון ענתה מזכירתו של חבר כנסת שביקשה מהשוטר להמתין. לא עבר זמן רב ובן גביר עלה על הקו ונזף בשוטר על שבא לאכוף את הבידוד שבו הוא נמצא מאתמול, לאחר שנמצא חולה בנגיף הקורונה. בן גביר טען בפניו, מה שנבדק ונמצא לא נכון מבחינה משפטית, שאסור למשטרה לאכוף בידוד בחברי כנסת וגם לשיחה הזו שהתקיימה עם שוטר סיור טען שאם הוא היה אחמד טיבי, הוא לא היה מקבל יחס כזה. 

עוד סיפר, כי השוטר ביקש מבן גביר לצאת לחלון בכדי שהוא יוכל לראותו, כפי שמתבקשים כולם. "זו לא התנהגות שמצופה מחבר כנסת בטח לא בעת חירום בה אנו נמצאים. לא היה קורה כלום אם היה מתכבד בן גביר לצאת לחלון, לנופף שלום לשוטר ולברך אותו על עבודתו אך במקום זה הוא בחר להכפיש את המשטרה ואפילו את המפכ"ל אישית כאילו הוא זה שהורה לשוטר לבדוק אם בן גביר בבית או לא. בן גביר יכול להיות רגוע, למפכ"ל המשטרה ישנן משימות חשובות הרבה יותר מהעיסוק בו".

מבדיקת האירוע עלה כי השוטר לא ביקש להיכנס לביתו של חבר הכנסת, אלא רק לוודא שהוא נמצא בו כנדרש. בנוסף, הודגש כי אין שום אכיפה בררנית לחברי כנסת להימנע מאכיפת בידוד כפי שנוהגים כלפי כל אזרח בישראל.

בן גביר מגיב: "מדובר בחבורה של שקרנים"

ח"כ בן גביר זועם על ההתבטאויות של הגורמים במשטרה ומשיב אש: "מדובר בחבורה של שקרנים, עוד בשעות הבוקר, לפני ביקורו של השוטר, העליתי ציוץ וקראתי לכולם להתחסן ולשמור על בידוד. יתרה מכך, כבר ביום ראשון פיתחתי תסמינים וכפיתי על עצמי בידוד מבלי שהייתי חייב ונעדרתי מחתונה של בתו של חבר קרוב כדי לא לסכן אחרים. היועמ"שית של המשטרה שוחחה עם היועמ"שית של הכנסת וקצין הכנסת וטענה שהרשימה שהועברה הייתה אקראית וייתכן שמדובר בתקלה.

"זו טענה שאינני מקבל, שכן מבדיקה שערכתי מול ח"כים אחרים הובהר לי מעל לכל ספק כי אצל אף אחד מהם לא הייתה ביקורת של שוטרים. אין לי ספק שמדובר ברדיפה. הניסיון להציג מצג לפיו השוטר לא רצה בשום אופן להיכנס לביתי הינו שקרי, שכן השוטר נכנס לשטח הפרטי שלי אחרת לא יכול היה לראות אותי דרך החלון מכיוון שהחומה היא גבוהה והחלון הוא באגף האחורי".

החומה סביב ביתו של בן גביר (צילום: פרטי)
החומה סביב ביתו של בן גביר (צילום: פרטי)

נציין כי מוקדם יותר חייג ראש הממשלה, נפתלי בנט, אל בן גביר ובירך אותו על כך שהוא קורא ומעודד לשמור על בידוד ולהתחסן.