בתום 52 שעות של לחימה רצופה במוקדי האש, נציב כבאות והצלה הכריז הערב על שליטה בשריפות בהרי ירושלים. במהלך ימי השריפה פעלו הכוחות בשבעה מוקדים עיקריים, יחד עם 204 צוותי כיבוי ובהם 20 מטוסי כיבוי. יחד עם זאת, יפתח חצור, המשמש כיו"ר חברת 'כים ניר' של מטוסי ריסוס מהאוויר טען התראיין בריאיון לתוכניתם של אריה אלדד ובן כספית ברדיו 103FM כי אירוע בירוקרטי עיכב את מטוסיו לעלות לאוויר ולסייע במאמצי הכיבוי.  

חצור אמר בהרחבה כי 'כים ניר' היא חברה ותיקה שהוקמה לפני למעלה מ-70 שנה ותפעלה את מערך הכיבוי האווירי בישראל עד להקמת טייסת הכיבוי, לאחר אסון הכרמל. לדבריו, 'כים ניר' הייתה עד לשנת 2019 קבלן משנה של 'אלביט', אז התפצלה ממנה. בעוד 'אלביט' לקחה על עצמה את פעילות הכיבוי, 'כים ניר' המשיכה בפעילות החקלאית והמשיכה להפעיל יכולות כיבוי, כשברשותה שמונה מטוסי שעושים זאת מחוץ לישראל. יו"ר החברה טען כי 'אלביט' מנסה למנוע ממנה לקחת חלק במשימות כיבוי לאומיות: "במקרה של קטסטרופה ואירועים חריגים, נתקלנו במסכת איומים מצד אלביט, לרבות איומים טלפוניים, על מנת שלא נתעסק בכיבוי אווירי". 

כשנשאל, האם הממשלה פנתה לסיוע ממדינות העולם לפני שפנתה אליו, השיב חצור ואמר כי המצב הוא חמור יותר: טייסת הכיבוי של קפריסין מתוחזקת על ידי 'כים ניר', המטוסים שלהם זהים למטוסים של החברה, ואנחנו באנו והצגנו שיש לנו יכולת מוכחת וקיימת. בגלל בירוקרטיה ובגלל דורסנות של חברת 'אלביט' ואיומים בתביעות ובהפרות הסכם, הדבר הזה לא קרה עד היום". עוד אמר והוסיף כי לבסוף "השר לביטחון פנים עמר בר לב ומנכ"ל המשרד לביטחון פנים התעשתו ובאמצעות מנהל הרכש יצרו איזה התקשרות זמנית שניתן להעסיק אותנו במסגרת חירום. היום משעות הבוקר המוקדמות העמדנו שישה מטוסים, ביצענו עשרות גיחות עם חומר מעכב בעירה ופיזרנו אלפים רבים של ליטרים של חומר מעכב בעירה ועזרנו במלחמה באש".

בתגובה אמר אלדד: "שכוייח. אבל אני מבין שבמקום לטפל בבעיה באופן שורשי, המשרד לביטחון פנים עסק בכיבוי שריפות". חצור השיב לו והוסיף: "התקשר אליי סמנכ"ל ב'אלביט' והודיע לי באופן חד משמעי שאם המדינה רוצה גיבוי בכיבוי אש אז היא צריכה לפנות אליו והוא יחליט את מי הוא מעסיק ואת מי לא. וזה חלק מאירוע שקורה פה היום, ולמעשה, 'אלביט' היא זו שמנהלת פה את המערכת". 

עוד אמר וטען כי "למשרד לביטחון פנים יש הסכם עם 'אלביט' שהיא מוכרת לו שעות טיסה. אם הוא רוצה לרכוש שעות טיסה נוספות מעבר להסכם, עם כל הכבוד ל'אלביט', מדובר פה בחיי אדם. את הדבר הזה צריך לשנות וצריך לאסור. למזלנו, ההסכם הזה פג בעוד שנתיים. הדבר היותר חמור הוא, שאנחנו אמרנו למשרד לביטחון פנים ולמשרד הביטחון שאנחנו לא מבקשים כסף, אנחנו רוצים הסכם בטוח, שכשיש קטסטרופה, יקראו לנו". 

דובר אלביט מסר בתגובה: "אני מצר על ההשמצות. מוטב היה לו הדברים היו נבדקים טרם פרסומם. צוותי טייסת הכיבוי אלעד עובדים במסירות רבה וללא לאות בתקופה האחרונה, ואנו גאים על תרומתם למאמצי הכיבוי".