מפלגת מרצ הודיעה היום (שלישי) כי הגישה תלונה לקצין הכנסת ובכוונתה להגיש תלונה גם למשטרה נגד פעילת הימין שפי פז, לאחר שזו כתבה לחברת המפלגה גבי לסקי כי "יש להעמיד אותך ואת החברים שלך מול כיתת ירי". 

חברת הכנסת הגישה תלונה לקצין הכנסת כנגד שפי פז על הסתה לרצח: ״מי שקוראת להעמיד ח״כית מול כיתת יורים חייבת להחקר ולעמוד לדין״. זאת, לאחר שהאחרונה הגיבה על ציוץ בחשבון הטוויטר של חברת הכנסת ובו כתבה: "המעשה הכי אנושי והומניטרי שאפשר לעשות זה להעמיד אותך ואת החברים שלך מול כיתת ירי".

הסערה החלה בציוץ של לסקי, בו קראה לשר החוץ יאיר לפיד לפתוח את שערי ישראל לפליטים מאפגניסטן. "השתלטות הטליבאן על אפגניסטן מעמידה מאות אלפי אפגנים בסכנה לזכויותיהם ולחייהם. פניתי לשר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, בבקשה לפתוח את שערי מדינת ישראל ולקלוט פליטים. זה יהיה המעשה האנושי וההומינטרי לעשות", כתבה לסקי.

בתגובה, כתבה לה פז: "המעשה הכי אנושי והומניטרי שאפשר לעשות זה להעמיד אותך ואת החברים שלך מול כיתת ירי".

הציוץ של שפי פז (צילום: צילום מסך טוויטר)
הציוץ של שפי פז (צילום: צילום מסך טוויטר)

הסערה לא איחרה לפרוץ. מפלגת מרצ העלתה צילום מסך של הציוץ של פז וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "שתפו עכשיו כדי שכולם יראו - אלה הפנים האלימות והדוחות של המאבק הגזעני - וכדי לחזק את ח״כ גבי לסקי האמיצה. שפי פז קוראת להעמיד את ח״כ גבי לסקי, ו-200,000 מצביעי מרצ, מול כיתת יורים. ממש כמו שהיא מסיתה ופועלת באלימות נגד פליטים, עובדים זרים, ילדות וילדים כבר שנים".

עוד כתבה המפלגה: "כל גילוי של חמלה, של אנושיות בסיסית, זר לאישה הזאת ולאנשים האלימים שסביבה. הם לא מייצגים בשום צורה את תושבי ותושבות דרום תל אביב. הגשנו תלונה לקצין הכנסת, נגיש תלונה גם במשטרה. אם גם אתם נגעלים מהגזענות של שפי פז, יש לכם מה לעשות - תיכנסו לטוויטר שלה ותדווחו עליה. גבי - אל תעצרי. כולנו איתך".

גם חבר הכנסת מוסי רז התייחס לדבריה של פז וכתב: "לא מעניינת בריונית אלימה שמצייצת שיש להעמיד חברת כנסת מול כיתת יורים. מעניינים חברי כנסת והשר הקודם לביטחון פנים שעולים אליה לרגל ומגבים אותה".

בהמשך, פז מחקה את הציוץ והעלתה את הציוץ הבא: "אחרי שיום-יום מאחלים לי להירקב בכלא, להיאנס, להירצח או למות בייסורים, מותר גם לי להתפוצץ. אולי שגיתי בהתנסחות בלהט הרגע, אבל אל תצפו ממני לשתוק כאשר גבי לסקי ממשיכה את המסורת של מרצ ומציעה להפיל אפגנים איסלמיסטים על אוכלוסייה שבקושי שורדת את הפלישה האריתראית-סודנית".