"'עיזים' יש רק באוסטרליה. אני לא מבין על איזה עיזים מדברים שהוכנסו לכאורה לחוק ההסדרים". כך אמר ל"מעריב" שר האוצר אביגדור ליברמן.

יהודה שרוני מראיין את אביגדור ליברמן. צילום: יח"צ

הוא הסביר עם זאת שלעולם לא היה תקציב מדינה שיצא בדיוק אחד לאחד כמו שנכנס. "ברור שפה ושם יהיו שינויים", הדגיש השר. על פי ההערכות, השינויים יתמקדו בין השאר בפרק המסים שבחוק: כך למשל ביוזמה של רשות המסים במסגרת המלחמה בהון השחור, המחייבת את הבנקים להעביר דיווח תקופתי וגורף על חשבונות הלקוחות. התיקון נתקל בהתנגדות הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים.

חלק מהסעיפים יוצאו ביוזמת יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי. שר האוצר התייחס לשני נושאים ספציפיים שיישארו בחוק ההסדרים, אולי בשינויים מינוריים: העלאת גיל הפרישה לפנסיה לנשים ל־65 והרפורמה בחקלאות.

לגבי העלאת גיל הפרישה הדגיש ליברמן "כי אם השינוי לא ייעשה הפעם הוא לא ייעשה לעולם. הנושא הזה נמשך כבר עשור וחייבים להחליט כעת. תוחלת החיים של נשים גבוהה משל גברים ורבים מהן מעוניינות להמשיך לעבוד". ל"מעריב" נודע שצוותי המשא ומתן של האוצר מנהלים מגעים עם ארגוני הנשים, כדי לגבש סופית את רשת הביטחון שתוענק לנשים לקראת גיל הפרישה.

למרות הביקורת וההפגנות החריפות, שר האוצר אינו מתכוון לסגת מהרפורמה בחקלאות, שלדבריו מועילה לחקלאים, מייעלת את מועצות הייצור הארכאיות וגם כוללת השקעה של למעלה מ־2 מיליארד שקל בחדשנות טכנולוגית.

בימים אלה דנים בהנהלת האוצר גם במתווה סיוע לענף התעופה הישראלי, שנקלע לקשיים בעקבות הקורונה. עד כמה חמור המצב בענף יעידו הדוחות הכספיים של אל־על שיתפרסמו היום בבוקר, הכוללים אזהרת רווח. החברה נשלטת על ידי איש העסקים קני רוזנברג.

שר האוצר מנוע מהשתתפות ישירה במגעים על מתן הסיוע בגלל מצב של ניגוד אינטרסים לכאורה. לליברמן היכרות אישית עם משפחת בורוביץ', לשעבר בעלת השליטה באל־על המחזיקה, כיום באמצעות חברת כנפיים כ־10% ממניות החברה.