מתי אנחנו אוכלים יותר מדי פחמימות? המאזינה פנתה לדיאטנית המומחית של 103FM, ד"ר מאיה רוזמן, והתייעצה איתה לגבי הבדיקות שלה, שיצאו גבוהות מהרגיל: הסוכר מעל 110, טריגליצרידים גבוהים וכולסטרול רע על 214, כל זה למרות שאינה בעודף משקל.

"בבוקר אני שותה נס קפה ללא סוכר או דייסת שיבולת שועל עם 10 צימוקים וכפית קינמון, בעשר אני עושה כריך מפסטרמה ביתית שאני מכינה ובצוהריים דג או חתיכת עוף עם פסטה או אורז", סיפרה המאזינה לרוזמן את תפריטה היומי.

"אם תתחילי להתנהג כמו שצריך, אז תעשי בעוד שבועיים-שלושה בדיקת דם ותראי את ההשפעה הישירה והמיידית של תזונה נכונה", אמרה לה רוזמן. "יש לצימוקים ערך גליקמי מאוד גבוה, תחליפי בסוכרלוז", השיבה הדיאטנית לתפריט ארוחת הבוקר, ובאשר לצוהריים אמרה שסנדביץ' עם נקניק זה "כבר יותר מדי פחמימות" בשביל המאזינה המבוגרת. לסיכום, החמיאה לה רוזמן על כך שהיא לא מנשנשת בערב, ואמרה: "את לא צריכה לחם בערב, זה הכי גרוע". 

אורז (צילום: אינג אימג')
אורז (צילום: אינג אימג')

גששאלה אותה המאזינה לכמה קלוריות היא צריכה להגיע ביום, אמרה לה רוזמן: "זה תלוי בגנטיקה, בהיסטוריה שלך, אם את על אותו משקל סימן שמה שאת אוכלת זה מה שאת צריכה בדיוק. אני לא צריכה להוריד את הקלוריות אלא להחליף למה שמתאים יותר למצב הרפואי ולבדיקות הדם. תחליפי את הסנדוויץ' של הבוקר או שיבולת השועל ביוגורט עם אגוזים או שקדים. את האורז אני בכלל בעד להוריד, אין לזה ערך תזונתי' אבל אם חשוב לך - אז במקום הלחם. בערב שוב בלי לחם אלא 2 מנות חלבון וירקות ואז זה ישתפר ותוכלי לבדוק בעוד שבועיים שוב".