מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, ביקר אתמול (שלישי) במפקדת מחוז צפון של המשטרה בנצרת, שם התכנס סגל המפקדים של המחוז בראשותו של מפקד המחוז, ניצב שמעון לביא. במסגרת הביקור הודיע המפכ"ל, לראשונה מזה שנים רבות, על תוספת משמעותית של כוח אדם ואמצעים ועל שינוי תפיסת הפעילות בצפון.

השינוי בעיקרו מדבר על כוחות משטרה "קלאסיים" שיעסקו במודיעין, חקירות, שיטור ועוד, לצד כוחות לחימה משטרתיים של יחידות היס"מ ומרחב מג"ב צפון שיבנה מחדש כחטיבה טקטית עם שלל אמצעים מיוחדים. מדובר בתוספת של מאות שוטרים ולוחמי מג"ב לתחנות המשטרה והיחידות. 

המפכ"ל אמר בביקורו כי הכוונה שלו היא לחזק את התחנות הקיימות ולא להקים בשלב זה תחנות נוספות מתוך תפיסה מבצעית שיש לחזק את הקיים, שכן בתחנות רבות במחוז צפון אין הלימה בין ריבוי המשימות, האירועים וגודל הגזרה לבין מספר השוטרים הקטן יחסית.   

בנוסף עתיד מרחב מג"ב לעבור שינוי משמעותי ולהיות המרחב הראשון בחיל שיבנה מחדש כחטיבה טקטית, זרועות מבצעיות שיורכבו מלוחמים בעלי הכשרות מיוחדות בתחום הלחימה בטרור, הפרות הסדר, ההתטמעות בשטח והפעלת אמצעים טכנולוגיים מיוחדים. 

את התקנים והאמצעים שיתווספו למחוז צפון צפוי המפכ"ל להעביר למחוז במסגרת אישורי תקציב המשטרה שעתיד לגדול בדגש על התקציב של המאבק בפשיעה בחברה הערבית. 

מהמשטרה נמסר: "השינוי שמביא עמו המפכ"ל למחוז צפון לא רק מתבקש נוכח ריבוי אירועי הירי והאמל"ח בגזרה אלא גם מתיישב עם הקו שמוביל ניצב לביא, מפקד המחוז שמנחה את אנשיו ליוזמה התקפית אל מול ארגוני הפשיעה והפרוטקשן בצפון. המפכ"ל שם לו ליעד מרכזי את המאבק בפשיעה הערבית ומכיוון שמחוז צפון מאופיין בכזו הוא החליט על התוספות המשמעותיות הללו שאמורות להפוך את המחוז להרבה יותר אפקטיבי והתקפי".