מחקר חדש מצא כי משחקי וידיאו יכולים לעזור לכם לרדת במשקל, כאשר למעלה מ-200 קלוריות עשויות להישרף בשעה אחת של משחק. במחקר, שנערך על ידי פלטפורמת המשחקים Stakester, השתמשו החוקרים במכשירים חכמים למדידת קצב הלב והקלוריות שנשרפו על ידי 50 גיימרים בזמן שביצעו כפיפות בטן, וכן בזמן ששיחקו במשך שעתיים בשני המשחקים הפופולריים FIFA ו-Call of Duty: Warzone.

למרבה ההפתעה, הממצאים חשפו כי השחקנים הגברים שרפו כ-420 קלוריות במשך שעתיים של משחק אינטנסיבי, שבמהלכו דווח על דופק לב מהיר, או לחילופין 210 קלוריות בשעת משחק אחת, כאשר השחקניות הנשים שרפו 236 קלוריות בממוצע בשעה אחת. לפי החוקרים, מדובר בכמות קלוריות שוות ערך לביצוע של 1,000 כפיפות בטן, מה שעשוי לעורר מעט תקווה בקרב אמהות רבות בנוגע לילדיהם המתבגרים שמבלים אינספור שעות בישיבה מול המסך, בין היתר בגלל מגיפת הקורונה.

זו לא הפעם הראשונה שמחקרים חושפים את היתרונות שבמשחקי הווידיאו. מחקר של אוניברסיטת קווינסלנד לטכנולוגיה שבאוסטרליה, שנערך בשנה שעברה בקרב 1,400 גיימרים מ-65 מדינות, מצא כי לשחקנים יש סיכוי גבוה ב-21% למשקל גוף בריא יותר מאשר האוכלוסייה הממוצעת, כאשר הוא מצא גם שהשחקנים מעשנים ושותים פחות מהציבור הרחב, והם פעילים באופן משמעותי כתוצאה ממשחקי וידיאו מסוימים.