מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, חתם הבוקר (רביעי) על הצו המאפשר חיסון תלמידים מפני נגיף הקורונה בבתי הספר במהלך שעות הלימודים. בנוסף, קבינט הקורונה יכונס ביום א' כדי להחליט על אופן פתיחת שנת הלימודים. לבקשת שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, יוזמנו לדיון גם נציגי ההורים, המורים והתלמידים.

בסביבת שרת החינוך סבורים כי כי קל לקבל החלטות בחדר ממוזג, אך צריך להקשיב למי שבא מהשטח וצפוי לחיות ולתפקד על פי ההחלטות שתתקבלנה, ועל כן צריך לתת להם להשתתף ולתת דעת בנושא הלימודים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ויו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, בירכה: "‏טוב שהשכל הישר ניצח ומשרד הבריאות מוציא לפועל את ההצעה שהתעקשתי עליה בקבינט הקורונה - לחסן תלמידות ותלמידים בבתי הספר נגד קורונה, בדיוק כמו שנעשה בכל חיסון אחר. חיסונים הם מה שהציל את האנושות מכ"כ הרבה מגיפות, וגם בקורונה נשמור על עצמנו באמצעותם, אין דרך אחרת. עכשיו גם בבית הספר".

במקביל, ח״כ אופיר סופר (הציונות הדתית) פנה לשרת החינוך שאשא ביטון בבקשה להביא לדחיית פתיחת שנת הלימודים ל-1 באוקטובר, לאור התחלואה הגוברת והחשש שפתיחת שנת הלימודים בעת הזאת תביא לגדילת מספר המאומתים והחולים קשה.

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נזרי, אמר הבוקר לגל"צ בנושא: "הצו שיאפשר חיסונים בבתי ספר ייחתם בשעות הקרובות. מנכ"ל משרד הבריאות יוכל להורות לצוותי רפואה להיכנס לבתי הספר, גם בשעות הלימודים... הוא לא כפוף להחלטת שרת החינוך".

בתוך כך, על רקע הזינוק בתחלואה, גורם במשרד הבריאות אומר למעריב: "אם לא החיסונים - היינו עכשיו עם אלפי חולים במצב קשה. בגל הנוכחי – הרבה פחות אנשים הולכים להיבדק, ורבים נוספים נבדקים בבדיקות ביתיות ולא מדווחים. אני מעריך שיש לפחות פי 2 נדבקים מדי יום ממה שרואים בדשבורד". עוד הוא מדגיש: "יש מאות ישראלים כל יום שפשוט מבודדים את עצמם ללא כל בידוד רשמי והם לא נספרים כחלק מהנתונים".

כזכור, עימות חריף נרשם ביום שני במהלך דיון על סוגיית מתן החיסונים נגד נגיף הקורונה בבתי הספר, במהלכו הרים ראש הממשלה נפתלי בנט את קולו על שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, כך פורסם בחדשות 12. לפי הדיווח, אחד מהנוכחים בדיון אמר כי "ראש הממשלה התפוצץ על שרת החינוך". 

בדיווח נאמר כי במהלך הדיון, נציגי משרד הבריאות הציגו את הנתון שלפיו עד עכשיו רק 35% מבני הנוער התחסנו. לאחר מכן שאשא-ביטון ומנכ"ל משרדה יגאל סלוביק אמרו בתגובה כי "אין לנו בעיה שתחסנו, אנחנו רק נגד חיסונים בשעות הלימודים. אנחנו לא חושבים שמנהלי בתי ספר ומנהלי המחוזות צריכים לעסוק בזה".