אחרי ההתפרעויות האלימות בעיר: אורי ירמיאס, המוכר לציבור בכינויו "אורי בורי", הוא הבעלים של מסעדת הדגים המפורסמת בעיר עכו, וברשותו גם מלון בשם "אפנדי" הנמצא סמוך למסעדה בעיר העתיקה. בחודש מאי האחרון, בעת מבצע "שומר החומות", התפרעויות אלימות הובילו להצתת בתי העסק שלו, במהלכן אף נהרג אבי הר אבן ז"ל, בן 84 במותו, ששהה במלון ה"אפנדי". 

שלושה חודשים אחרי האירועים הנוראיים, היום (רביעי) הודיע ירמיאס בראיון שהעניק לליאת רון ברדיו צפון 104.5FM, כי מלון ה"אפנדי" יחזור לפעילות כבר בתחילת החודש הבא: "ב-4 בספטמבר נפתח את מלון ה'אפנדי' שנשרף בהתפרעויות. אנחנו מתרגשים".

"ביום שלישי נפתח את המקום לקהל הרחב, ובניגוד לכולם שמעלים מחירים, אנחנו נותנים הנחה של 15%", ציין עוד ירמיאס. "זאת שמחה רבה, כי המקום מיוחד, הוא בן 1,500 ומתקיים מהתקופה הביזנטית והצלבנית". בעל המסעדה והמלון הצטער על הנזק שנגרם: "ההשקעה שהשקענו שם, בכל השכבות שלו, ציורים מדהימים שהיינו צריכים לשחזר".

בית המלון השרוף בעכו (צילום: יוסי אלוני)
בית המלון השרוף בעכו (צילום: יוסי אלוני)

כשנשאל האם במלון החליטו להנציח את הר אבן שנספה, השיב ירמיאס: "זה לא מקום לעשות אנדרטה או דבר כזה. הוא טמון עמוק בליבנו, ואנחנו צריכים לזכור את הפרעות האלו כדבר אסור. צריך לפתור את מה שגרם לזה, דרך חינוך, ובעיקר לאהבת חינם. אתמול חנכנו את היכל התרבות החדש, ובעתיד יהיו ודאי עוד דברים שיעלו את עכו על המפה".

לגבי מסעדת "אורי בורי", סיפר: "אנחנו נפתח בעוד חודשיים, כי היו לנו עיכובים ביורוקרטיים. אנחנו צריכים להתאים את המקום לשנת 2021, כולל נגישות. כשנפתח את המסעדה נעשה אירוע לסיום המאורעות, בתקווה שזה יפתח דף חדש ביחסים ויחזק ולא יחליש".