משרד הבריאות החליט היום (רביעי) על שינוי במתווה לפתיחת שנת הלימודים, כך שבערים האדומות, שיעור ההתחסנות הדרוש ללימודים פיזיים בכיתה יעמוד על 70 אחוז. כיתה שבה פחות מ-70% מהתלמידים מחוסנים תעבור ללימודים מרחוק.

בתוך כך, מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, אמרה היום בכנס מנהלי אגפי חינוך שהתקיים בתל אביב כי "חשוב מאוד לפתוח את שנת הלימודים כסדרה, אך יחד עם זאת אנחנו חייבים משאבים כדי להבטיח שמערכת החינוך תמשיך לפעול גם אחרי ה-1 בספטמבר וללא סגרים. הלמידה מרחוק מאוד קשה ומורכבת, גם לתלמידים וגם לצוותי החינוך. עמדת הסתדרות המורים היא שצריך לפתוח כיתות קטנות".

עוד הביעה בן דויד התנגדות להחלטה על אישור חיסונים בבתי הספר בשעות הלימודים: "בנוגע לחיסונים, אנו חושבים שזה לא מוסרי להשתמש בילדים ככלי לחץ על ההורים. אני בעד חיסונים, אבל לא צריך לחכות לפתיחת שנת הלימודים".

מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק, אמר באותו הכנס: "שיעור ההתחסנות של 70% יידרש בשכבה - ולא בכיתה". כמו כן התייחס לנושא המורים הלא מחוסנים: "יש 32,000 אנשי חינוך שאינם מחוסנים, מתוכם 2,000 מסיבות רפואיות. אנחנו כמשרד, אין לנו יכולת להגיד להם לא להגיע לעבודה מסיבות טכניות וגם מסיבות פדגוגיות. מכך למשל המשמעות של 3,000 גננות שאינן מחוסנות שלא יגיעו לעבוד היא 3000 גנים שלא יפעלו, וזה לא מצב מתקבל על הדעת. אנחנו צריכים לעודד את המורים ואנשי החינוך להתחסן, ובמקביל לתת מענה כמערכת באמצעות מודל ההפעלה של חמשת השלבים ובדיקות סרולוגיות".