כחלק מהחגיגות ה- 100 להיווסדה של חברת הכרם, החברה משתפת פעולה עם "מיקלר" הדנית - אחת ממבשלות הבירה המסקרנות והמיוחדות ומשיקה את  DESERT HAZE, בירה בסגנון NEW ENGLAND PALE ALE שכולה מיתוג וחווית שתיה.
קפצנו לשתות בירה עם מאור  הלפמן שמנהל את תחום בירות ישראליות בהכרם גם כי הבירה ממש טעימה וגם כי אני חובבת עיצוב והייתי סקרנית לגלות  איך מיקלר האגדתיים הגיעו לעשות בירה לעם היהודי הצמא בארץ הקודש הלוהטת ומה הוליד את הבירה המגניבה הזו.

כמו לשחק סטנגה עם מסי

"חיפשנו לעשות משהו שונה" מסביר מאור " בכל זאת חגיגות 100 שנה זה לא משהו שהולך ברגל ורצינו לייצר משהו אחר, יצירתי יותר, מיוחד יותר ובעיקר זכיר והחלטנו לקחת את הסיכון ולפנות למיקלר גם כי אנחנו מייבאים את המוצרים שלהם והקהל שלנו מת עליהם וגם כי הם באמת שונים וידענו שאם נצליח לעבוד איתם תצא פה בירה מדליקה במיוחד"

כמה מילים , רק שתדעו שמיקלר הדנים הם לא מבשלה סטנדרנטית אין להם בכלל מבשלת אם, כלומר אין להם מבשלה ראשית בה הם מייצרים את כל הבירות שלהם. הם מטיילים להם ברחבי העולם ומייצרים שיתופי פעולה עם כל מיני מבשלות קטנות ושם הם מייצרים את הבירות שלהם, מה שנותן להם יתרון עצום לא רק כלכלית אלא דווקא בטעמים, חומרי הגלם המקומיים זמינים להם והם מייצרים בירות מקומיות בסגנון הייחודי להם.
לכל המערכת השונה הזו מתווסף קית שור המאייר האגדתי של מיקלר  שאני אישית מעריצה, שהביא אותה לתודעה הציבורית גם לא של חובבי הבירה בזכות האיורים המטריפים שלו שיצרו DNA ושפה מדהימה ומלאת הומור  שמזוהה עם מיקלר בכל העולם.

המאייר האגדתי של מיקלר- קית שור (צילום: יחצ)
המאייר האגדתי של מיקלר- קית שור (צילום: יחצ)

"כשמיקלר הודיעו לנו שהם ישמחו לשתף פעולה התרגשתי כמו ילד קטן, יוני פליידרמן, מנהל תחום בירות יבוא, ממש היה צריך להרגיע אותי, זה כמו לתת לילד חובב כדורגל לשחק סטנגה עם מסי או לזמר מתחיל לשיר דואט עם ביונסה, שתביני כמה התרגשתי. במשך שנה, בשיא הקורונה ישבנו מולם בזומים אל תוך הלילה, החלפנו מתכונים, הסברנו להם מה היינו רוצים לייצר, ולמתי, קיבלנו מהם הצעות רעיונות ולבסוך נסגרנו על מתכון אחד שאותו התחלנו לייצר.

במקביל אני ויוני הבאנו את השם DESERT HAZE והמאייר שלהם התחיל לעבוד על העיצוב ובא עם הרעיון המגניב של אדם שוכב לו בסבבה על גמל דו דבשתי  (הידעתם שאין גמלים דו דבשתיים בארץ? אבל לא נורא תזרמו) ולנו כל החבילה הייתה מושלמת, מהבירה המצויינת ועד חווית השתיה.

למה בפחית?
כי פחית זו הדרך הכי נכונה להחזיק בירה, הפחית שומרת על הבירה בטריות מירבית - זה חשוב כשמדובר על בירה "כשותית" בכדי לשמר את הטריות והארומות המדהימות. קל לקרר, תופסת פחות מקום מבקבוק, ואפילו אפשר לקחת לים, לפיקניק או סתם על ספסל ברחוב (: בלי להיות תלויים בפותחן.

אז מה יש לנו ביד?
"בירה בסגנון ניו אינגלנד פייל אייל, כשותית מאד, טעמים טרופיים, מעט מעורפלת ובעלת אחוז אלכוהול נמוך כדי שיוכלו להנות ממנה בשיא החום בלי להתמוטט ובעיקר- בירה כיפית לשתיה בכל לגימה.
לחיים.