חיסול לאור יום: לעיני עוברים ושבים ברחוב סחרוב ההומה אדם, סמוך לקניון ראשון לציון, באזור המסעדות ובתי העסק, נורה היום (רביעי) מטווח קצר צעיר בשנות ה-20 לחייו, ארבע יריות לעבר ראשו וחזהו, ומותו נקבע בתום מספר פעולות החייאה בזירה. בשבוע שעבר כזכור נורתה בשעת ערב מוקדם ונפצעה באורח קשה עדי פרץ בעת שהגיע לכיכר הנביאים פינת יצחק שדה בבת ים, בעוד אירוע שהתרחש לעיני עוברים ושבים.

מחקירת מז"פ (מחלקת זיהוי פלילי), עלה כי ישנן שתי זירות במקום. על פי החשד, הקורבן הגיע למקום כשהוא רכוב על קטנוע כאשר בשלב מסוים, הגיחו לעברו רוכבי אופנוע אחר, ופתחו בירי. הוא נפגע ונפל מהאופנוע, ניסה להימלט מהמקום, והם המשיכו לרכב לעברו. נוצרה התקהלות והם ירו לעברו ארבע יריות, שגרמו למותו.

טרם נמצא האופנוע של הקורבן, ועל כן עולה החשד לפיו מדובר באירוע של "כיפה אדומה", כלומר הביאו אותו למקום ושם ארבו לו היורים. כוחות משטרה גדולים מתחנת ראשון לציון, ממרחב שפלה וממחוז המרכז הגיעו לזירה ופתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע, כשהרקע שלו, כך מסתמן הינו פלילי. 

בלשי המשטרה אספו מצלמות אבטחה מבתי עסק סמוכים, כשבחלקם נראים בבירור שני קטנועים שנמלטים מהזירה זמן קצר לאחר שלזירה הגיע קטנוע ושני רוכבים שהיו עליו פתחו בירי ממוקד לעבר הצעיר, עד שהתמוטט על המדרכה.

מיד לאחר מכן נמלט האופנוע מהמקום, לא לפני שביצוע וידוא הריגה. במצלמות האבטחה מזהים הימלטות מהמקום של קטנוע נוסף. בשלב הזה לא ברור מה חלקו באירוע או האם נקלע לזירה ובחר לעזוב את המקום. על המדרכה נותרה בזירה קסדה, ולא מן הנמנע כי הנרצח הגיע לזירה באמצעות קטנוע שעזב את המקום ובמשטרה החלו בחיפושים אחריו.


מזירת האירוע בראשון לציון (צילום: אבשלום ששוני)
מזירת האירוע בראשון לציון (צילום: אבשלום ששוני)

במקביל, העלו במשטרה מסוק לאוויר בניסיון לסייע במצוד שהתנהל במטרה להתחקות אחר חשודים. חוקרי זירה וחוקרי המעבדה לזיהוי פלילי אספו ממצאים מהזירה ופתחו בחקירה בנסיון לברר את נסיבות האירוע. מפקד מרחב שפלה תנ"צ רונן אבניאלי, הגיע לזירה ועמד מקרוב על החקירה. 

על פי עדויות של אזרחים שנקלעו לזירת הירי בעל כורחם, נמסר: "הגיע לכאן רוכב קטנוע שנעצר וביצע ירי של ארבע יריות, זה היה מפחיד פחד מוות. מיד לאחר מכן הוא נמלט מהזירה. נהיה כאן בלאגן גדול. בטעות יכלו להיפגע אזרחים חפים מפשע", סיפרה צעירה שהייתה בסמוך, ל"מעריב". 

בעל דוכן פלאפל סמוך, ירין בן ארי, היה הראשון שנזעק לנסות ולהציל את חייו של הקורבן. "הייתי על הצ'יפסר בעסק ושמעתי יריות. זה היה מלחיץ. יצאתי החוצה וראיתי צעיר שרוע בתוך שלולית דם ענקית. ניסיתי יחד עם קרוב משפחה לעצור את הדימום ולסייע. הזעקנו משטרה ומד"א אבל הוא סיים את חייו בדיוק באותם רגעים. לא היה לו סיכוי לשרוד".

החובשים של מד"א יעקב זדה ואלחנן רוט סיפרו: "הפצוע שכב על המדרכה בסמוך למרכז המסחרי כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפציעות ירי בגופו. מיד התחלנו בטיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, עיסויים והנשמות אבל הפציעה שלו הייתה אנושה ובסופן נאלצנו לקבוע את מותו".