בכיר בטליבאן אמר היום (רביעי) כי "אפגניסטן לא תהיה דמוקרטיה". לדברי אותו בכיר, ייתכן ואפגניסטן תישלט על ידי מועצה של בכירים בארגון, כאשר העומד בראשם יהיה הייבתוללה אח'ונדזאדה, אשר עומד בראש הארגון מאז שנת 2016. הבכיר, וואידאללה השימי, הוסיף כי בכוונת הארגון לפנות לטייסים וחיילים לשעבר מצבא אפגניסטן על מנת שיצטרפו לארגון.

על פי הראיון אותו העניק לרויטרס, מבנה הכוח במדינה יהיה דומה לשלטון שהנהיג הטאליבן בין השנים 2001-1996, בהן שלט במדינה. על פי השימי, "סביר להניח כי אח'ונדזאדה ינהל את הדברים מעל מי שיחזיק בתפקיד ראש המועצה השלטת. אולי סגנו ימלא את תפקיד 'נשיא המדינה'".

"אפגניסטן לא תהיה דמוקרטיה", הוסיף הבכיר, שטען כי עדיין נשארו סוגיות רבות לפתור בנושא הדרך בה ינהל הטאליבן את המדינה: "לא תהיה מערכת דמוקרטית כלל כי אין לה שום בסיס במדינה שלנו. לא נדון איזה סוג של מערכת פוליטית עלינו ליישם באפגניסטן כי זה ברור. זה חוקי השריעה וזהו". לדבריו, בהמשך השבוע תתקיים ישיבת הנהגה של הטאליבן, בה ידונו בסוגיות הממשל.

בנושא גיוס החיילים מצבא אפגניסטן אמר: "הטליבאן מתכנן להקים כוח לאומי חדש שיכלול את חבריו ואת חיילי הממשלה המוכנים להצטרף. רובם קיבלו אימונים בטורקיה, גרמניה ואנגליה, אז נדבר איתם כדי שישובו לעמדות אותן איישו בצבא. יהיו שינויים ורפורמות בצבא, אבל אנחנו צריכים אותם ונקרא להם להצטרף אלינו".

חיילים בצבא אפגניסטן (צילום: רויטרס)
חיילים בצבא אפגניסטן (צילום: רויטרס)

לדבריו, לטאליבן יש צורך דחוף בטייסים, מכיוון שהארגון השתלט על כלי טיס רבים בעת ההשתלטות על אפגניסטן, זאת למרות שהוא כלל לא מחזיק בטייסים. עוד הוא סיפר כי בטאליבן מצפים ממדינות שכנות להחזיר מטוסים ומסוקים שעזבו את המדינה בימים האחרונים.