ראש הממשלה, נפתלי בנט, ימריא בשבוע הבא לוושינגטון בהזמנת נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, כך נודע הערב (רביעי). מדובר בביקורו המדיני הראשון של בנט מאז נכנס לתפקידו.

המשלחת תצא לוושינגטון ביום שלישי ה-24 באוגוסט, כאשר הפגישה בין השניים צפויה להתקיים ביום חמישי, ה-26 באוגוסט. המגעים בין אנשיו של בנט לאנשי הבית הלבן מתנהלים מאז הקמת הממשלה בחודש יוני, וכעת פורסם כי הצדדים הצליחו לסכם על תאריך בו שני המנהיגים ייפגשו.

בתוך כך, הבית הלבן הוציא הודעה רשמית לקראת הביקור. בהודעה נכתב כי "ביקורו של בנט יחזק את השותפות המתמשכת בין ארה"ב וישראל, ישקף את הקשרים העמוקים בין ממשלותינו לבין עמנו, וידגיש את המחויבות הבלתי מעורערת של ארצות הברית לביטחון ישראל". בנוסף, נאמר כי "הנשיא וראש הממשלה ידונו בנושאים קריטיים הקשורים לביטחון אזורי ועולמי, כולל איראן. הביקור יהווה גם הזדמנות לשני המנהיגים לדון במאמצים לקידום שלום, ביטחון ושגשוג לישראלים ולפלסטינים ובחשיבות הפעולה לקראת עתיד שליו ובטוח יותר לאזור".

בנט התייחס לנושא הביקור בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו ואמר כי "אני מעריך שבקרוב תגיע הודעה, בסוף החודש אנחנו אמורים להגיע לארה"ב בכפוף לתקנות הקורונה. זו פגישה חשובה עם הנשיא ביידן שבמרכזה הנושא של איראן. אנחנו השלמנו תהליך של גיבוש מדיניות, אחרי ממש סמינר עומק על הסוגיה האיראנית מכל הכיוונים. אנחנו באים עם תפיסה של שותפות, שיעדה לבלום את הפעילות האזורית השלילית של איראן ומניעת התקרבות של איראן לפריצה בנשק גרעיני. אנחנו חייבים לומר שאיראן נמצאת בנקודה המתקדמת ביותר בתחום ההעשרה אבל יש לנו תוכנית איך להשתלט על זה".

מי שמנהלת את המגעים מטעם בנט היא היועצת המדינית שמרית מאיר, יחד עם היועץ של ביידן לענייני המזרח התיכון ברט מקגרק. כמו כן, גם גלעד ארדן, שגריר ישראל בארה"ב היה מעורב אף הוא בשיחות.