הרודן הבלארוסי לא עוצר את השתקת האופוזיציה: סוכני המשטר עצרו אתמול (רביעי) את אירינה לבשינה, העורכת הראשית של סוכנות הידיעות העצמאית BelaPAN, יחד עם בכירים נוספים בסוכנות בחשד להפרת הסדר הציבורי.

ועדת החקירות במינסק הודיעה כי חקירה פלילית נפתחה נגד לבשינה, נגד מנהלת החשבונות של הסוכנות יקטרינה בואבה, ונגד המנהל לשעבר דמיטרי נובוז'ילוב בחשד ל"ארגון והשתתפות בפעולות שפוגעות בסדר הציבורי". כמו כן, נפתחה בדיקה של רשויות המס ונמסר כי זוהו "הפרות".

הבוקר נמסר כי אנשי ביטחון פשטו על משרדי סוכנות הידיעות העצמאית, הגדולה והוותיקה ביותר בבלארוס, ובעקבות זאת הפסיק אתר האינטרנט לפעול. כמו כן בוצעו חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם של לבשינה, נובוז'ילוב ובואבה, לפני שהם נעצרו ל-72 שעות לפחות.

סגן העורכת הראשית, אלכסנדר זייצב, סיפר כי הוחרמו לו טלפונים ומכשירים אלקטרוניים. רעייתו של העיתונאי זכאר שצ'רבקוב, מסרה כי אחרי החיפוש בביתם, בעלה נלקח לחקירה וכי לא היה לה קשר עמו.

סוכנות הידיעות BelaPAN היוותה יעד לחיפושים גם בינואר האחרון במסגרת חקירה על "ארגון והשתתפות בפעולות שפוגעות בסדר הציבורי" נגד העיתונאי אנדריי אלכסנדרוב, שלפני חודשיים הואשם בבגידה. בחודש שעבר, נמלטו מספר עיתונאים של הסוכנות מהמדינה אחרי שהמשטרה חידשה חיפושים בבתיהם של אנשי תקשורת עצמאיים.