הישג מרשים לישראל: משלחת רשמית של הכנסת צורפה לסוכנות האו"ם לאנרגיות מתחדשות IRENA (The International Renewable Energy Agency).

המשלחת הראשונה של הכנסת תמריא לאיחוד האמירויות בדצמבר הקרוב, לצורך תחילת שיתוף הפעולה וקביעת יעדים. הסוכנות משתפת פעולה עם כ־180 פרלמנטים וממשלות ומסייעת בקידום מדיניות ירוקה במדינות השונות. את המהלך לצירוף הכנסת לסוכנות הוביל ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד), שגם יעמוד בראש המשלחת.

"צירופה של משלחת רשמית מטעם הכנסת לארגון היא בשורה משמעותית, בייחוד בשעה שגלי החום, השריפות המשתוללות והשיטפונות ברחבי העולם הם רק חלק מהסממנים של משבר האקלים המאיים על עתיד הדורות הבאים", אומר להב הרצנו. "הארגון מעודד ממשלות לאמץ אנרגיות מתחדשות, ומספק כלים מעשיים וייעוץ לגבי מדיניות בנושא.

"המעבר לאנרגיות מתחדשות הוא חלק מהפתרון הקריטי למשבר האקלים, והבמה הבינלאומית תהווה כלי חשוב בקידום שיתופי פעולה בין־פרלמנטריים לטובת המאבק".

להב הרצנו הוסיף: "אני מצפה מאוד לעבודה המשותפת עם שרת האנרגיה קארין אלהרר, לטובת קידום משק אנרגיה עם אפס פליטות פחמן, נקי לסביבה, לרווחת אזרחי ישראל ולהגנת הכדור שלנו".