לאור זינוק חד במספר נכי צה"ל הנזקקים לסיוע, מתקיים בימים אלה לקראת חגי תשרי מבצע מיוחד של אגודת הידידים של ארגון נכי צה"ל, בשיתוף ארגון לתת, לחלוקת חבילות מזון.

עד כה חולקו 5,000 חבילות מזון עבור פצועי צה"ל הנזקקים ומשפחותיהם. את המיזם מפעילים פצועי צה"ל בעצמם, שהתנדבו לסייע לחבריהם, שכמה מהם נמצאים גם בצד של מקבלי הסיוע. אחד מהם, שמסכים להיחשף בשמו באופן נדיר, הוא קובי אטיאס - פצוע צה"ל הלום קרב שמתחילת המשבר אינו עובד ומקבל סיוע בחבילות ותווי מזון.

"הלם הקרב התפרץ אצלי אחרי מלחמת לבנון הראשונה. עברתי טיפולים פסיכיאטריים ואשפוזים. יש לי 70% נכות לצמיתות, לאחר שעברתי רצף של אירועים קשים בלחימה, חברים שנפלו ושנפצעו. הלם קרב משפיע על כל הסביבה שלך. יש אלפי נכי צה"ל שחיים בדוחק ולא גומרים את החודש", מספר אטיאס ומוסיף: "לפני הקורונה עבדתי בתעשיית הקולנוע כהשלמת הכנסה. מהרגע שפרץ המשבר אני לא עובד בכלל. אני לא זכאי לדמי אבטלה או לחל"ת, וביום אחד מצאתי את עצמי בלי משכורת. אני מתקשה לשלם חשבונות ונאלץ לקבל עזרה כלכלית ותרומות. אני רוצה להביא פרנסה הביתה ואין לי איך. זה מאוד כואב ויש תחושה קשה מאוד לקראת החגים". לצד זאת, הוא גאה לקחת חלק במיזם ולהיות בצד המעניק, כפצוע צה"ל שמסייע לחברים במצבו.

מנהלת אגודת הידידים של ארגון נכי צה"ל לירון שגיא כהן מספרת: "הפרויקט 'פצועים למען פצועים' הוא תמצית החזון של האגודה. אין מרגש מלראות כיצד פצועים אשר שילמו בנפשם ובגופם ממשיכים ונותנים מעצמם למען אחיהם הזקוקים לעזרה".

מייסד ונשיא לתת ז׳יל דרמון מדגיש: "בתקופת הקורונה התדרדרו 143 אלף משפחות חדשות לאי־ביטחון תזונתי. בשיא משבר הקורונה היו בישראל 656 אלף משפחות באי־ביטחון תזונתי, 286 אלף מהן באי־ביטחון תזונתי חמור, בהן לצערנו גם רבות ממשפחות נכי צה"ל".