אחיה של הודיה מונסנגו, מאור, התראיין הבוקר (חמישי) אצל ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM, לאור החלטת השופט המקומי בפרו לשחררה. "אין לתאר את ההרגשה הזו, אחרי שנתיים שאנחנו נלחמים". 

לדבריו, עבריינים "לקחו טרמפ" על אחותו, בעלת הצרכים המיוחדים, ובנו עליה סיפור כיסוי לכאורה. והוא הוסיף: "הודיה עשתה שנתיים שירות לאומי עם ילדים בגן, ילדים קצת יותר גדולים, להודיה יש חיבור לילדים. החברה שהכירה את הודיה ראתה את הדבר הזה וניצלה את זה, פשוט. הם בנו סיפור ואמרו לה 'תעזרי לי לשמור על אחיינים שלי'. שהם הלכו לטיול בספרד, באורך פלא, נשברה המזוודה והם נסעו לעוד יעד שאותו לא ידענו. רק כשהיא הייתה בספרד היא עדכנה אותנו. משם התגלגל הסיפור".

הוא הוסיף: "בזמן שהודיה יצאה למעצר בית היא עברה אבחונים, טיפולים, הייתה מטופלת בכדורים. כל המסמכים האלו יגרמו לבסוף לשופט להבין שהודיה היא לא ילדה רגילה, אין סיכוי שהיא יכולה להגיע למצב כזה ולהיות מעורבת באופן מודע".

מאור סיפר כי לאורך כל התקופה, משרד החוץ היה בקשר עם המשפחה, ואמר: "תמיד היה לנו מענה דרכם", והוסיף כי לאחר יצירת הקשר עם הנשיא הקודם, ראובן ריבלין, הקשר נעשה אישי יותר. לבסוף סיפר כי סיוע במימון התקבל על ידי תושבי הארץ: "אנשים במדינה שאנחנו לא האמנו שיעזרו, עזרו".