תיקון לאפליה נגד גברים הומוסקסואלים בתרומות הדם: שר הבריאות, ניצן הורוביץ (מרצ), הודיע היום (חמישי) כי הסעיף שאסר על קבלת תרומת דם מגבר שקיים יחסי מין עם גבר אחר (גם כשמדובר בבן זוג קבוע) יבוטל, ובמקומו יופיע סעיף אחר שלא נוגע למגדר. הסעיף האמור, מופיע בשאלון תרומות הדם שמחולק לכל אדם שמעוניין לתרום. 

תרומת דם (צילום: מד''א)
תרומת דם (צילום: מד''א)

השינוי צפוי להיכנס לתוקף החל מה-1 באוקטובר השנה, וינוסח באופן הבא: "לאחר קיום יחסי מין בסיכון גבוה עם שותף/ה חדש/ה או שותפים מרובים, יש להמתין 3 חודשים עד תרומת הדם הבאה". הוועדה המייעצת למשרד הבריאות בנושא עירויים המליצה לשר על קיום השינויים במדיניות, שאומצו השנה גם במדינות נוספות בעולם.

"אין הבדל בין דם לדם", מסר הורוביץ. "האיסור על הומואים לתרום דם היה שריד של סטריאוטיפ ששייך להיסטוריה. שנים מנסים בישראל לתקן את האפליה הזו ללא הצלחה, והיום סוף סוף, התקדמנו. כשנכנסתי למשרד הבריאות הנחתי לעצור מיד את האפליה נגד הומואים בעניין הזה, וכך עשינו. הסרנו את השאלות המשפילות והלא רלוונטיות בשאלון תרומות הדם. מהיום, כל תורם דם שמגיע במטרה להציל חיים, יקבל יחס שווה, לא משנה מה מגדרו או נטייתו המינית, אם הוא להט"ב או סטרייט".