המגמה נמשכת: מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (חמישי) עולה כי ביממה האחרונה אובחנו 7,856 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה. עוד עולה מהנתונים כי מספר החולים קשה עלה ל-603, בהם 149 במצב קריטי ו-106 מונשמים. מספר החולים הפעילים בישראל עומד כעת על 62,163.

מספר הנפטרים עומד על-6,726. מנגד, כחלק מהמאבק בנגיף התחסנו עד כה 5,871,532 במנה הראשונה, 5,431,133 במנה השנייה ו-1,201,254 במנה השלישית. כמו כן ונכון להבוקר, רשימת היישובים האדומים כוללת בין היתר את חדרה, רעננה, לוד, רמלה, רחובות, ערד, אופקים, עפולה, מגדל העמק, עכו ויפיע. 

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט ביקר היום במתחם  חיסוני קורונה בעיר טייבה ופנה משם לראשי הרשויות הערביות: "אני פונה לכל מנהיגי הציבור בחברה הערבית ומבקש מכם לצאת עכשיו למאבק על הצלת החיים. החיים שלכם חשובים לי. לכו להתחסן - רוּחוּ תִּטָּאעֲמוּ". 

ראש הממשלה נפתלי בנט בביקור במתחם חיסונים בטייבה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
ראש הממשלה נפתלי בנט בביקור במתחם חיסונים בטייבה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

בנט הוסיף בפנייתו כי "באתי לטייבה כי אכפת לי מהבריאות שלכם. כי אני דואג לחיים של ההורים, של סבא וסבתא, כי החיים בסכנה. יש הרבה "פייק ניוז". האמת היא שאנשים מתים מהקורונה, לא מתופעות הלוואי המועטות מאוד של החיסונים הנפלאים. זכינו בזה שיש לנו כלי להגן על עצמנו, אז בואו נשתמש בו. אבל, זה דורש אחריות אישית, ואני מבקש מכם, מנהיגי הציבור, האימאם שעושה מעשה חשוב, ראש העיר היקר - לשבת על הטלפון, לשכנע אנשים ולהציל חיים. אין דבר קדוש יותר מלהציל חיי אדם. תתפסו את סבא וסבתא, קחו אותם לקופת החולים ותצילו אותם".

לאחר מכן פנה ראש הממשלה אל בני הנוער הערבים וביקש גם מהם "הדבר המקודש ביותר הוא לשמור על הכבוד ועל החיים של סבא וסבתא, של אמא ואבא. בני הנוער - אתם הכי מדבקים. אם אתם מתחסנים ועוטים מסכה, אתם שומרים על החיים של סבא וסבתא.  זה לא לנצח, זה עוד כמה שבועות של מאמץ קל וזוכים לעוד הרבה שנים של נחת עם המשפחה".

ראש הממשלה נפתלי בנט בביקור במתחם חיסונים בטייבה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
ראש הממשלה נפתלי בנט בביקור במתחם חיסונים בטייבה (צילום: קובי גדעון, לע''מ)


שר הבריאות, ניצן הורוביץ, מתח הבוקר ביקורת על המתנגדים לפתיחת מתחמי חיסונים בבתי הספר בראיון בגלי צה"ל: "אני לא מבין למה זה עניין". לטענתו: "קריטי לחסן כמה שיותר אנשים, אנחנו בשעת חירום". 

הורוביץ (צילום: אבשלום ששוני)
הורוביץ (צילום: אבשלום ששוני)


בהמשך טען השר, החיסון השלישי הוא אמצעי יעיל, אבל לא הכל: "החיסון השלישי הוא יעיל ואפקטיבי, האם החיסון הוא הדבר היחיד? לא. אנחנו נוקטים באמצעים נוספים כולל חיזוק מערכת הבריאות. כל האמצעים האלו ביחד, כשמקיימים אותם כמו שצריך - בהחלט יכולים למנוע".

כמו כן, גורם בכיר במפקדת אלון של פיקוד העורף העריך אתמול כי מספר החולים ליממה, החל מהשבוע הבא, יעמוד על למעלה מ-10,000 חולים. הגורם העריך כי מדובר במספר שנע בין 13,000-12,000. עוד הוא הוסיף כי יהיו כ-700 חולים קשה.

בנוסף, הוא חשף כי בחודש יולי לא בוצעו כ-50% מהחקירות האפידמיולוגיות הנדרשות, בגלל המחסור בכוח אדם: "אנחנו מתעדפים את החקירות, אם מדובר באנשים ששבו מחו"ל, או מבוגרים מעל גיל 60, סביר שנגיע אליהם תוך מספר שעות. לעומת זאת, אצל קבוצות אחרות קיים סיכוי של עד 50% שלא נגיע בכלל לחקירה".