אחד האריות האהובים ביותר בזימבבואה, ומהמפורסמים ביותר באפריקה כולה, נורה למוות על ידי צייד מקומי – באישור הממשלה. חובבי הטבע ובעלי החיים ברחבי העולם זועמים על ההחלטה התמוהה של אנשי רשויות הטבע והגנים באפריקה, שדאגו למותו של האריה האייקוני, מופאנה, בפארק הלאומי הוואנגה. צפו בתיעוד האריה מופאנה בשעות הבוקר המוקדמות בפארק הלאומי: 

באירוע, שהתרחש לא הרחק מהמקום בו האריה ססיל נורה למוות בשנת 2015 על ידי אמריקאי ששילם על "המסע הספורטיבי" עשרות אלפי שקלים, האריה פותה לצאת והותקף מרחוק. בכניסה למקום המסתור של מופאנה, האריה בן ה-12, הוצבה גוויה של חיה שמטרתה לגרום לו לצאת החוצה. בשנייה שהאריה נתפס בעינו של הצייד – הוא ירה בו באמצעות חץ וקשת וככל הנראה גם בקליע. 

רק כעבור יממה של סבל ועינויים האריה העוצמתי הלך לעולמו, ורק לאחר כך שירות הפארקים הלאומי אישר כי הציד קיבל את כל הרישיונות הדרושים, אולם לא סיפק פרטים על זהותו של הצייד. כמו כן, האירוע הקשה עורר זיכרונות מההרג של ססיל, במסגרתו רופא שיניים אמריקאי שילם כ-50 אלף דולר כדי לערוף את ראשו. על פי הנתונים בזימבבואה, מתוך 62 אריות ולביאות שחיו בפארק הלאומי בין השנים 1999 ל-2006, 24 מתוכם מתו כתוצאה ממקרה ציד. הממשלה טרם נענתה לקריאות הציבור לעצור את התופעה המגונה.