הפרק ששודר אתמול בחתונה ממבט ראשון הציג לנו את מנו וניצן עולים שלב בקשר שלהם. מתקשורת שמבוססת על צחוק בלבד, הם התחילו להחליף משפטים שלמים שכוללים לא מעט גילויי חיבה והשיא הגיע לקראת סוף ירח הדבש שלהם, כשעברו מה"פרינד זון" לשלב הזוגיות. 

בזמן שמנו וניצן חוגגים את היום האחרון של הירח דבש, הדס ושי יוצאים לירח הדבש המדברי שלהם, שם מנסים בכוח למצוא מכנה משותף, וחוץ מאהבה לטוני רובינס ומחברת תודות לא נמצא חוט מקשר. וככל הנראה גם לא נמצאה משיכה. לפחות לא מצידה של הדס. 

בזמן ששי והדס ניהלו מו"מ על מי ישן על המזרן, מעיין הורידה מגננות ואפשרה לעומרי לחזור לישון איתה במיטה ואפילו חשפה בפניו את נועה פילט.

וכמובן, בשביל הרייטינג, זימנו את מנור ובן לסגירת מעגל מיותרת, בה מנור מדברת את הכאב שלה שוב, בן מרגיש מואשם ומתגונן ואני שוב זזתי באי נוחות מול המסך לנוכח הסצנה המאד מיותרת הזאת. 

אז בואו נרחיב על ניצן ומנו: הזוג שעבר מה"פרינד זון" לשלב הזוגיות ומראים לנו שבעצם ממש רומנטי שם בסיישל, בניגוד לדני ושני (הם בחיים?).

אני לא אשקר, יש מצב שחייכתי לטלוויזיה כי ממש לרגעים הרגשתי שאני צופה בצ'יק פליק (סרט בנות קלאסי). "אל תדאגי, יהיה כיף", אמר מנו לניצן בשיחת ההיכרות ביניהם ונראה שזה באמת עובד להם. הרי לזה כולנו חיכינו לא? להתאהבות ההדדית הזאת, שהם צוחקים בלי סוף, מתחבקים ומתלטפים סוף סוף (מסכנה ניצן נבהלה שם לשנייה שהוא לא עושה שום מוב), מדליקים להם נרות ומתפללים לאלוהי החתונמי ששידכו ביניהם. 

ניצן שיק ועמנואל כהן, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)
ניצן שיק ועמנואל כהן, חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך קשת 12)


שניהם חוזרים ומדגישים שהם מרוצים אחד מהשנייה, ומהזרימה הזאת במערכת היחסים ביניהם. אבל יש כמה נורות אזהרה למרות הניצוץ המסנוור: ניצן פוחדת לשאול אותו שאלות ולא בטוחה שתדע להתמודד עם השיפוטיות שלה במידה ותרים את ראשה.

מנו, מצידו, מבסוט מהעובדה שהם בינתיים נהנים ו"בלי דרמות", כי לדבר זה לא אזור הנוחות שלו. יהיה מעניין לראות איך מנו יתמודד עם ״דרמות" כשיעברו לחיות יחד, מבלי לזלזל או למזער את הרגשות שלה. ועל זה נאמר, נאחל לחייל בהצלחה, נשמה!

עכשיו קבלו את הזוגות שהרסו את האווירה

מעיין ועומרי: הזוג שלא מורגש ומקבל בממוצע 3 דקות זמן מסך פעם בפרק, וגם בזמן הזה לא ברור מה קורה שם. הם ישנים ביחד או לא, הם מדברים אחד עם השני או בעיקר בוהים? זאת רק אני או שהם מבלים בממוצע חצי שעה ביחד בסוף יום והולכים לישון?

חתונה ממבט ראשון, מעיין ועמרי (צילום: צילום מסך קשת 12)
חתונה ממבט ראשון, מעיין ועמרי (צילום: צילום מסך קשת 12)


מה שכן, בפרק הזה, משהו במעיין טיפה השתחרר. הורגש איך ירדו המגננות והיא באה פתוחה יותר לנהל שיח שמורכב יותר מכמה מילים, שחררה אותו מהשזלונג וחצי והכירה לו את נועה פילטר. מקווה שיגיע היום שנראה את עומרי מתלהב ממעיין כמו שהתלהב מנועה.
האם זה מבשר רעות? מה חסר להם וביניהם: תשוקה לחיים, אינטימיות, שמחה, חיים. מה בינתיים מחבר ביניהם: רצון כללי לזוגיות.

הדס ושי: וואלה הופתעתי. הדס, שבינינו נראית כמו האלי ברי, קמה בבוקר של אחרי החתונה מחודשת, מחודשת, מחודשת וניסתה להתעלות על עצמה ולבוא פתוחה לתהליך. אפילו היו הבלחות קטנות של תקווה, של הנה זה יכול עוד לקרות,  אלא שדקה אחרי זה התנפץ כמו הטיטאניק בקרחון. 

הוא: ממש נמשך אליה ומתרגש מהשידוך.
היא: לא מוצאת פתח מילוט, למרות שלשנייה כולנו חשבנו שעם שי היא מצאה ודפקה ויברח.
הוא באומץ שאל: משיכה זה נרכש?
היא בלית ברירה: כן בטח (נוט).

תכלס, אני יכולה להבין אותה, את המעברים החדים שלה בין השוק, הרצון לברוח ולניסיון האמיתי שלה לתת הזדמנות. היא ציפתה למשהו אחר. לקליק. ונכון לא תמיד יש קליק על ההתחלה (ראו ערך ניר והגר מהעונה הקודמת). הבעיה היא שאני לא רואה באופק כרגע סיכוי לקליק. למה? הוא הודה בריש גלי שהוא לא טוב בלתקשר. והדס קפצה על ההזדמנות והודתה שגם היא לא.

שי יעקובוביץ, הדס שוורץ, חתונה ממבט ראשון (צילום: לירון סער)
שי יעקובוביץ, הדס שוורץ, חתונה ממבט ראשון (צילום: לירון סער)


מה שגרם לשי לזרוק הערה לאוויר, ספק צחוק ספק זעקה לעזרה, שהם כבר צריכים לקבוע עם פגישה עם דני. חבל שלא באמת עשו את זה, ועל הדרך מסבירים לו שלהיות גרופי של טוני רובינס ולכתוב מחברת תודה, לא בהכרח מעיד על התאמה לחתונה.

כמו שהדס ניסחה את זה יפה, שי מדקלם. משהו בו נורא מרצה. ביי דה בוק. לא אותנטי. הוא נלחץ מזה שהיא "לא ספר פתוח" - אז תתאמץ אולי?! היא נראית כאילו היא כל רגע עומדת להירדם. לא יודעת אם זה כי חסר לה ברזל או שהוא באמת מתיש אותה. כנראה שנחיה ונראה.

ואז לקינוח מקולקל, הביאו את מנור ובן לאיחוד אחרי שכבר נפרדנו מהם. וואט דה פאק זה היה? הרגשתי דה ז'ה וו קליל. לא היינו שם? שהיא יצאה שבורת לב ממנו והוא יצא שבור לב מהצוות מומחים?

בן ומנור, מתוך חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך ערוץ 12)
בן ומנור, מתוך חתונה ממבט ראשון (צילום: צילום מסך ערוץ 12)


מנור מאד מתקרבנת. "הוא לא ראה אותי ולא רצה אותי". אבל ברור שלא. כי היא לא ראתה את עצמה ובטח שלא הראתה את עצמה. היא, בדומה לשי, רצתה להרשים ולהתאים את עצמה. היוש חוסר אותנטיות וחוסר חיבור לעצמה.

בן פאסיב אגרסיב. לא באמת שיתף אותה מה הוא רוצה ובעיקר הדגיש את מה שלא. ומה היא אמורה לעשות עם הדגשים של מה לא טוב בה, חוץ מלהרגיש "מקולקלת"? עליהם נאמר: ברוך שפטרנו. יאללה נקסט לזוג הבא!

הכותבת היא סילבי פרידמן - מאמנת אישית למערכות יחסים בגישת אמאנוכית

סילבי פרידמן (צילום: סלי בן ארי)
סילבי פרידמן (צילום: סלי בן ארי)