המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה היום (חמישי) לבא כוחה של השוטרת נטע קוניו, כי נשקלת העמדתה לדין פלילי בכפוף לשימוע שייערך לה, בדבר עבירות של מרמה והפרת אמונים, פגיעה בפרטיות ושיבוש מהלכי משפט. החקירה נוהלה על ידי צוות תל אביב במחלקה לחקירות שוטרים.

על פי החשד, השוטרת נהגה למסור לחבריה, שעסקו בסחר בכלי נשק, מידע ממערכות המשטרה. בנוסף, לפני כשבועיים הוארך מעצרה של השוטרת בבית משפט השלום בירושלים.

הפרשה נחשפה בתחילת החודש, ומעצרה של קוניו התבצע על ידי המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות, בתום חקירה סמויה שניהלה היחידה המרכזית (ימ"ר) של משטרת מחוז ירושלים.

במסגרת החקירה, עלה שמה של קוניו כמי שנמצאת בקשר אישי עם אחד המעורבים, וכן במסגרת אותו קשר העבירה מידע באמצעות אותו חשוד מתוך מחשבי המשטרה. בית המשפט ציין בהחלטתו כי מדובר בפרשה חמורה ומורכבת מאוד, ומשום כך החליט כאמור להאריך את המעצר.

ניידת משטרה  (צילום: אבשלום ששוני)
ניידת משטרה (צילום: אבשלום ששוני)

בתוך כך, פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד המעורבים בפרשה - טל מזרחי, עומרי וייל ויוסף חיים שמואל. השלושה הם תושבי חולון, וכתב האישום מייחס להם עבירות של נשיאת נשק, רכישת נשק, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות- כל אחד על פי חלקו. 

כאמור, על פי כתב האישום, בחודשים ינואר האחרון ועד למעצרם החודש, הנאשמים, שלא היה בידם רישיון לנשק, קשרו קשר לרכוש כלי נשק מאנשים אשר פרסמו מודעות באתרי האינטרנט למכירת כלי הירייה הפרטיים שברשותם. הנאשמים עשו כן, תוך ניצול הקלה בהליך שנעשתה בשל מגפת הקורונה והצגת מצג שווא למוכרים, לפיו ניתן על פי חוק להעביר בעלות בכלי ירייה ללא אישור העברה של אגף כלי ירייה במשרד לביטחון הפנים.

"הנאשמים הונו את המוכרים להאמין כי מדובר בהליך תקין וחוקי בכדי להביאם למסירת כלי הירייה שברשותם, לידי הנאשמים באופן מידי. הנאשמים זייפו רישיון נשק עליו תמונת מי מהנאשמים ועליו נתונים כוזבים: מספר תעודת זהות, מספר נשק, תאריך תוקף הרישיון וכו'. הנאשמים, ביחד ולחוד, פנו למוכרים פוטנציאליים אותם איתרו במודעות מכירה שפורסמו באינטרנט, הציגו עצמם בזהות בדויה ולרוב כאדם בשם "אהרן לוי", בעל רישיון לכלי ירייה, אשר מעוניין בכלי הירייה שברשותם", נכתב.

עוד עולה כי "בחלק מן המקרים, הוסיפו הנאשמים למצג הכוזב כי יש להם מכר, עו"ד בשם "יוסי גמזו", אשר יעשה זאת עבורם ויאשר את האימות בלא צורך בהתייצבות הצדדים בפניו. בפועל עו"ד יוסי גמזו אינו מכר של הנאשמים ומעולם לא סיפק עבורם את השירות האמור. ככל שהעסקה התקדמה, הנאשמים דאגו לקחת את פרטי המוכרים וערכו מסמך מזויף ובו פרטי המוכר, פרטי הקונה בזהות בדויה, רישיון הנשק המזויף וכן חתימתו המזויפת של עו"ד יוסי גמזו. הנאשמים פעלו כך בזמן שהם מציגים עצמם בפני המוכרים הפוטנציאליים בזהויות בדויות ומשתמשים ב"טלפונים מבצעיים" שלא ניתן יהיה לאתרם באמצעותם. הנאשמים פעלו בשיטת המרמה לאורך חודשים ארוכים, במספר רב של הזדמנויות, ובמקומות שונים בארץ. בחלק מן המקרים הצליחו להשלים את העסקה ולקבל לידם את כלי הנשק, לשאתם למקום ולשימוש בלתי ידועים, ובחלק מן המקרים ניסיונם לא צלח מסיבות שאינן תלויות בנאשמים".

הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להורות על הערכת מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים.