מודה באשמה: אף על פי שאני מטיף נגד יציאות לחו"ל לצרכים שאינם חיוניים, נאלצתי לאחרונה, במסגרת עבודתי, לטוס לשלושה ימים לדוברובניק שבקרואטיה.

דאגתי להיות מוגן עד כמה שניתן בנתב"ג, וכדי להימנע ממעבר בשדות תעופה גדולים ועמוסים - בחרתי לטוס לשדה קטן ומרוחק במונטנגרו. עשיתי כמיטב יכולתי כדי להימנע מקרבה פיזית לקהל רב. עד כאן התנהלו הדברים על הצד הטוב ביותר, מה שלא ניתן לומר על הדרך חזרה ארצה. 

הגעתי מוקדם לשדה התעופה כדי שלא אעמוד בתור ארוך, ואכן קיבלתי מיד את כרטיס העלייה למטוס. מאחוריי השתרך תור ארוך של נוסעים, וכמובן שאיש לא הקפיד על שמירת מרחק כלשהו. יצאתי מן השדה והלכתי לבית קפה מחוץ למתחם ההומה אדם, שם ישבתי בפינה עד לשעת העלייה למטוס. עליתי בין האחרונים, כאשר המטוס היה כבר מלא.

עטיתי שתי מסיכות על פניי. כאשר הגעתי אל מושבי במעבר, ראיתי כי במושב האמצעי יושב איש גדול־גדול, סימפטי וחייכן, שעקב ממדי גופו הרים את משענת היד וזלג מעדנות אל מחצית המושב שלי.

לשכני לא הייתה ברירה אלא לפשק את רגליו לצדדים, ולי נותר, במקרה הטוב, להסתפק בשליש מושב, ובמקרה הפחות נוח - להיצמד לגופו. ניסיתי לשבת בקצה המושב כשרגליי במעבר וגבי מופנה אל שכני, אך אז נתקלה בי העגלה וגם העוברים והשבים. ביקשתי מהדייל לנסות למצוא עבורי מקום חלופי. הוא הבטיח לבדוק ולחזור אליי. אני עדיין ממתין לשובו. 

מיד לאחר ההמראה נרדם שכני כשראשו שמוט אחורה, המסיכה תומכת בסנטרו, ופיו פעור לרווחה. העפתי מבט על השורות שמלפניי ומאחוריי: מתוך 42 נוסעים, חיפפו 21 בעטיית המסיכה. המסיכות כיסו במקרה הטוב רק את הפה, ובמקרה הגרוע - רק את הסנטר. פניתי לכלכל הראשי וביקשתי ממנו לוודא עטיית מסיכות. הכלכל אמר לי שאני צודק ואז הסתגר מאחורי וילון המטבח, ונדם. לאחר כעשר דקות נשמעה כריזה על הצורך בעטיית מסיכות על הפה והאף. לא היה פיקוח, איש לא עבר ואיש לא העיר. הדיילים היו טרודים בעיסוקים אחרים, רווחיים יותר. נאלצתי לעמוד משך כל הטיסה במעבר ליד אנשים עוטי מסיכות.

אכן, טיסה זולה - אבל ממש מזלזלת.

מישראייר נמסר בתגובה: "חברת ישראייר מקפידה לאכוף את הנהלים בדגש על בטיחות הנוסעים והטיסה ובמקרים חריגים אף נוקטת בהליך של קנס מינהלי או הגשת תלונה במשטרה. במקרה האמור צוות הדיילים ביצע מספר כריזות ואזהרות לנוסעים אשר לא עטו מסיכה, ואלו נענו לדרישת הצוות. צר לנו על אי־הנוחות שאותה חווה פרופסור קרסו בשל שכנו למושב. מבדיקה למול הצוות עולה כי כאשר הנוסע נרדם והמסיכה נשמטה, אחד הדיילים העיר אותו וביקש לעטות את המסיכה כולל על האף".