אתמול (רביעי), טייסת צעירה המריאה משדה התעופה בבלגיה למסע של 32 אלף קילומטרים מסביב לגלובוס, במטרה לשבור שיא גינס. זארה רת'פורד, בת ה-19 המחזיקה באזרחות בריטית ובלגית, יצאה מקורטרייק שבבלגיה במטרה להפוך לטייסת הצעירה ביותר שטסה לבדה ברחבי העולם.

הטייסת הצעירה ביותר בעולם יצאה להקיף את הגלובוס (צילום: רויטרס)

רת'פורד המריאה על מטוס מסוג Shark ultralight plane, אחרי עיכוב של חצי שעה בגלל מזג האוויר. הצעירה צפויה לבקר ב-52 מדינות ולחצות את קו המשווה פעמיים, כחלק מהדרישה של שיאי גינס ל"טיסה ברחבי העולם". עד כה, המחזיקה בשיא העולמי הייתה שאסטה וייז בת ה-30, ומהצד הגברי המחזיק בשיא הוא טרוויס לודלו, שעשה זאת בגיל 18. 

זארה רת'פורד נפרדת לפני ההמראה (צילום: רויטרס)
זארה רת'פורד נפרדת לפני ההמראה (צילום: רויטרס)

בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס הצעירה סיפרה כי חלק מהמטרות העיקריות של הרעיון היו לעודד כמה שיותר בנות ונשים ללמוד ולעבוד במקצועות מדעים, טכנולוגיה והנדסה. "כבר מגיל צעיר התעניינתי בתעופה אבל לא ראיתי הרבה נשים שעושות את זה. פשוט תמיד חשבתי שזה מקצוע גברי ומייאש", אמרה רת'פורד, והוסיפה: "אני מקווה שעכשיו אוכל לעודד עוד נשים להיכנס לתחום הזה". 

רת'פורד, שנולדה לשני הורדים טייסים, צפויה להתחיל ללמוד בשנה הבאה באוניברסיטה, במטרה לפתח את חלומה הגדול ולהפוך לאסטרונאוטית. "אני אוהבת הרפתקאות ואני חושבת שהמרחב והשמיים הם חלק מההרפתקה הגדולה ביותר שיש", היא סיכמה בהתרגשות, לפני שעלתה על המטוס, נופפה לשלום - ויצאה לדרך.