הערים החרדיות ברחבי הארץ החלו היום (חמישי) בחיסון תלמידים במוסדות החינוך. אחת הערים שהחלה לעשות זאת, פחות מיממה לאחר חתימת הצו בנושא ע"י מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש, היא בית שמש. בעירייה ציינו כי ראש העיר, עליזה בלוך קיימה שיחות זום בנושא עם מנהלי בתי ספר בכלל המגזרים, זאת לצד הוצאת אגרת להורים - המסבירה את חשיבות החיסונים.

בעירייה ציינו כי מטרת המבצע היא להצליח לקיים שגרת לימודים ככל שיתאפשר, ובביטחון מלא להורים ולילדים. בית הספר הראשון שהחל לחסן את התלמידים בעיר היה בית יעקב בנות הרמה, כאשר התלמידות הגיעו ביחד עם הוריהן, או עם אישור חתום, המאשר להן להתחסן. המבצע אמור להימשך גם במהלך השבוע הבא, הן בבתי ספר ממלכתיים והן בבתי ספר ממלכתיים דתיים.

חיסוני קורונה בבתי ספר חרדים (צילום: ללא קרדיט)
חיסוני קורונה בבתי ספר חרדים (צילום: ללא קרדיט)

ראש העיר הסבירה כי "כל תלמיד או תלמידה שמתחסנים אלו תלמידים שלא מסתכנים - עבורנו בבית שמש, כל תלמיד שיגיע לתחילת שנת הלימודים כאשר הוא מחוסן - הוא עולם מלא". הוא הוסיפה: "בית שמש נבחרה להוביל את חיסוני התלמידים ואנחנו נעשה זאת לכלל תלמידי העיר. אנחנו לא מכריחים, אלא מסבירים, ואין לי ספק שההיענות לכך תגבר בימים הקרובים".

ח"כ אורי מקלב אמר מוקדם יותר השבוע: "הייתה הערכות נפלאה לפתיחת שנת הלימודים, אנחנו כבר שבוע לאחר פתיחת שנת הלימודים ואין גלי התפרצויות במערכת החינוך". הוא הדגיש כי "כל החלטה על הורדת גיל החיסון תקבל שיתוף פעולה מלא במערכות החינוך".