נאור חן, מנכ"ל מלון עונות בנתניה, התייחס היום (חמישי) בראיון לליאת רון ואלון גל בתכנית "איפה הכסף?" ברדיו 103FM למשבר בענף התיירות בעקבות הגבלות הקורונה. חן הסביר על המצב הקשה שבו נמצא הענף: "הענף שלנו חווה טלטלה חסרת תקדים, אנחנו ברכבת שדים וצונחים למעמקים. עומדת להסתיים עונת הקיץ ויש ביטולים. ספטמבר נראה רע מאוד ברוב המלונות. אנו עומדים בפני שפל חסר תקדים, ואין לנו רשת ביטחון". 

עוד אמר חן כי "אותם מלונות שהם מוטי תיירות נכנסת ומצפים לתיירים שכבר שנתיים לא מגיעים לארץ. מיטב העובדים שלנו, עמוד השדרה של הענף, צריכים לפרנס אותם, לתמוך בהם כלכלית ואין לנו מאיפה. אנחנו מצפים מיד להתייחסות של ממשלת ישראל".  

בנוסף לכך, חן אמר כי "יש לנו פתרון שאנחנו מגלגלים כבר במשך שנה מול המדינה, שגם ייטיב עם המדינה וגם עם הענף שלנו – חל"ת גמיש שיאפשר למלונות להישאר פתוחים ולא לסגור את שעריהם, מה שכרגע כולם חושבים לעשות. 

חן המשיך והסביר כי מדובר ב"נוסחה שהעובד יעבוד בבתי המלון בימים שהם יכולים להיות פעילים, כנראה בסופי שבוע ועם הקהל הישראלי הנאמן, ובאמצע השבוע, כשלא נוכל להעסיק את העובדים, המדינה תעזור לנו להחזיק אותם. אנחנו נשלם את מלוא השכר לעובדים, כמובן, והמדינה תשתתף בחלק שבו הם לא עבדו במהלך השבוע".