שופט בית המשפט העליון אלכס שטיין הודיע הבוקר (שישי) על הארכה נוספת של מעצרו של רומן זדורוב, שהורשע לפני 15 שנה ברצח הנערה תאיר ראדה. בהודעה נמסר כי ההחלטה התקבלה בהסכמת הצדדים, וכי הנושא יוכרע עד יום שלישי. ‏

כאמור, אתמול הגישה המדינה לעליון ערר על החלטת ביהמ"ש המחוזי בנצרת לעצור באיזוק אלקטרוני את זדורוב. המדינה טענה בערר כי דינו של זדורוב להישאר במעצר מאחורי סורג ובריח במהלך ניהול המשפט החוזר, וזאת נוכח המסוכנות הנשקפת ממנו, לדבריהם, וכן החשש המובנה מבריחה.

בערר נאמר כי המדינה סבורה שגם בשלב זה קיימות ראיות לכאורה כבדות משקל נגד זדורוב, וגם בחינתן מול הראיות האחרות שהביאו להחלטה על קיום משפט חוזר, לא שינתה את מארג הראיות הכללי ולא הצדיקה לשנות נקודת האיזון בכל הנוגע למעצרו. מההחלטה על קיום משפט חוזר לא עולה כי קיים "כרסום" בראיות, כפי שהסיק ביהמ"ש המחוזי, אלא כי משקל הראיות החדשות – חוות דעת המומחים – צריך להיבחן במסגרת המשפט החוזר.

בערר טוענת המדינה כי המסוכנות העולה מהמעשים המיוחסים לזדורוב, גם בחלוף השנים, היא ברורה ומופלגת. עסקינן ברצח אכזרי במיוחד, בבית ספר בשעות הצהריים, של ילדה בת 13 שנים. על פי הפסיקה, רק במקרים חריגים ונדירים ישתחררו ממעצר של ממש מי שמואשמים בעבירת רצח – וזה אינו המקרה.