ראש הממשלה נפתלי בנט התחסן לקורונה במנה שלישית הבוקר (שישי), במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא. טרם קבלת מנת החיסון אמר בנט: "לפני מספר שבועות אמרתי לציבור שאם נתחסן באלול נוכל לחגוג את החגים בתשרי, זה בהישג יד. זה היה אז נשמע דמיוני כי הציבור רגיל לסגר בחגים. אם הציבור יצא להתחסן בחיסון השלישי נוכל להימנע מסגר רביעי. אנחנו בשיא המערכה".

"מדינת ישראל היא היחידה שמעמידה חיסון שלישי לאזרחיה, עכשיו העולם כולו בא בעקבותינו. קחו את הזכות הייחודית הזאת וצאו להתחסן. נתתי הוראה לפתוח עוד מתחמי חיסונים, אני צופה שנפתח את זה לכולם, לחסן בכל הכוח", הוסיף.

כזכור, החל מהיום יכולים בני 40 ומעלה להתחסן במנה השלישית, זאת לאחר שאמש המליץ על כך הצוות לטיפול במגיפות במשרד הבריאות. מיד לאחר מכן הודיע ראש הממשלה כי "כבר מחר בבוקר אתחסן בחיסון השלישי. זה הזמן להגביר מאמץ כדי להכריע את גל הדלתא ולמנוע סגר. זה בהישג יד - צאו להתחסן".

עד כה התחסנו למעלה ממיליון ומאתיים אלף איש במנת החיסון השלישית. במקביל, מקדם ההדבקה נמצא במגמת ירדה במהלך השבועיים האחרונים, וכעת עומד על 1.23. טרם ברור בוודאות האם התחלואה הקשה נבלמה, אך במשרד הבריאות החלו לשדר מסרים אופטימיים.  

בתוך כך, דווח בחדשות 13 כי נצפו בישראל 10 מקרים של וריאנט ה-AY3, הנחשב לאלים יותר. שר הבריאות ניצן הורוביץ אישש אמש את הדיווח ואמר: "אנחנו עלינו על מקרים של הווירוס החדש, המוטציה הזו בארץ, ואני רוצה להגיד שזה בזכות המעקב בנתב"ג". עוד הוסיף השר הורוביץ: "אני מקווה שזה לא יתפשט יותר מדי ושנצליח לעלות על המקרים ולבדוד אותם. הפתרון הוא החיסון, זה מה שמספק הגנה מפני מחלה קשה והידבקות".

במקביל, יותר ויותר רופאים בבתי החולים החלו לדווח על שחיקה תחת העומס במחלקות הקורונה. יו"ר ארגון רופאי המדינה ד"ר זאב פלדמן, המשמש כמנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים בשיבא ומ"מ יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, אמר ל"מעריב": "עוד ועוד מחלקות קורונה נפתחות, ועוד ועוד מחלקות פנימיות נסגרות. 104 מיטות טיפול נמרץ מופנות לטיפול בחולי הקורונה, 104 מיטות שלא יכולות לשרת חולים אחרים הזקוקים לניתוחים או לחולים הסובלים מ'סתם' מחלות קשות אחרות".