מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (שישי) עולה כי במהלך היממה האחרונה אובחנו 7,692 חיוביים לקורונה, לאחר ש-5.54% מבין 146,296 הבדיקות שנערכו אתמול היו חיוביות. מספר החולים קשה עומד על-594, מתוכם 108 מונשמים.

בנוסף, לצד הרחבת גיל הזכאות מספר המתחסנים במנה השלישית עלה ל-1,266,922. מספר המתחסנים במנה השנייה עומד על 5,436,375.

לצד זאת, צה"ל עדכן כי 1,729 משרתים בשירות חובה, קבע ועובדי צה"ל מאומתים לנגיף קורונה במצב קל ומשרת אחד מוגדר כחולה במצב קשה. בתוך כך, 2,716 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, הודיע הבוקר כי הוא קיבל אמש את ההמלצה של צוות המומחים של המשרד לחסן בחיסון שלישי רק אחרי חמישה חודשים ממועד החיסון השני, את בני 40 ומעלה, וכן את העובדים במערכת הבריאות, צוותי ההוראה, מטפלים בקשישים ונשים בהריון בכל גיל. בהתאם לכך, קופות החולים מאוחדת, כללית ומכבי החלו לחסן את הזכאים החדשים בחיסון הבוסטר.

אתמול, היו אחדים שבחרו שלא להמתין וניצלו את הלילה על מנת להגיע להתחסן בקופות החולים. ליאור מאיר שיאון, בן 44 מהוד השרון, שהתחסן אתמול בקופת חולים מאוחדת, אמר כי "מיד כששמעתי שפתחו לבני 40 את האפשרות להתחסן, הגעתי למרפאה של מאוחדת בלי תור וקיוויתי לטוב, ואכן הסכימו לחסן אותי במקום".

ליאור מאיר שיאון,  בן 44 מהוד השרון, התחסן בפעם השלישית (צילום: קופת חולים מאוחדת)
ליאור מאיר שיאון, בן 44 מהוד השרון, התחסן בפעם השלישית (צילום: קופת חולים מאוחדת)

כאמור, הרוב המוחלט של המשתתפים בצוות לטיפול במגיפות המליץ על הרחבת החיסון השלישי באופן מדורג ובשלב זה יהיו זכאים להתחסן במנה השלישית בני 40 ומעלה ובהמשך יורחב מעגל המתחסנים לקבוצות גיל צעירות יותר. 

כמו כן, המליצו בפעימה זו לחסן במנה שלישית נשים בהריון, צוותי הוראה, עובדי מערכת הבריאות, מטופלים ומטפלים במוסדות בריאות ורווחה, אנשים עם מוגבלויות ומטפליהם, מטפלים בקשישים, אסירים וסוהרים וקבוצות סיכון כמו סוכרת והשמנת יתר.