החל מהיום (שישי) גם אנשים בני 40 ומעלה יכולים להתחסן במנה השלישית, זאת לאחר שאמש המליץ על כך משרד הבריאות. שר הבריאות ניצן הורוביץ שוחח על כך ועל התקדמות מבצע החיסונים עם ניסים משעל, בתוכניתו ברדיו 103FM, והביע את עמדתו על האפשרות שיוטל סגר בחגי תשרי. "אנחנו בשליחות לאומית ועושים הכל כדי לעצור את המגיפה. יש סימנים מועדדים", קבע השר. בהמשך, התייחס לשאלה האם יהיה סגר בחגים. 

השר הורוביץ התייחס לוריאנט ה-AY3, הנחשב לאלים יותר, שעשרה מקרים שלו התגלו בישראל: "הוא רוצה להשלט כמו כל זן חדש", הסביר, אך יחד עם זאת אמר כי טרם ניתן להעריך האם הוא התפשט ועד כמה הוא מסוכן: "אנחנו עושים מעטפת של אמצעים שעוזרים לנו לאתר אותם". עוד אמר: "אנחנו יודעם שבעולם מסתובבים כל מני זנים וכיוון שיש חלקים בעולם שלא התחסנו בהם אנחנו יודעים שהם מתפתחים".  

על השאלה האם ועד כמה אלים יותר הוריאנט החדש, אמר הורוביץ כי זו שאלה שצריך להפנות אל הרופאים: "אני לא אפדמיולוג. אני עוסק במדיניות שתעזור לנו להגן מפני הזנים החדשים ואנחנו צרים לתפוס אותם בזמן ולבדוד אותם". הורוביץ הדגיש: "במצבנו, כשהנגיף הזה מתפשט במהירות, אנחנו עשוים חסונים. מחוסן מדבק פחות מלא מחוסן. לכן הרחבנו את מבצע החיסונים לבני 40 פלוס וצוותים חינוכיים". 

שר הבריאות הוסיף וציין כי לנוכח העלייה בכמות המתחסנים במנה השלישית, שנכון להיום מונה מעל 1.2 מיליון נפשות, יש מקום לאופטימיות זהירה: "אנחנו רואים סימנים מעודדים בימים האחרונים שהתחלואה הקשה נבלמת. יש כבר תוצאות למה שאנחנו עושים. הגרף מתחיל להתמתן". שר הבריאות קבע: "ככל שנקפיד יותר על קיום ההוראות, החיסונים וחיזוק מערכת הבריאות, יהיו לנו הכלים הטובים כדי להתמודד עם הקורונה". 

בהמשך, התייחס שר הבריאות לשאלה האם ישראל צועדת לקראת סגר בחגי תשרי, לגביו כבר הביע התנגדות בעבר: "צפויים להגיע עוד נגיפים בעתיד. אנחנו לא יכולים לחיות בסגרים", טען. "הדרך להתקדם היא לחיות בלי סגר, עם חיסונים והשקעה במערכת הבריאות. אם נתחסן, אולי נמנע מצעדים כואבים בחגי תשרי. אני מקווה מאוד שלא יהיה סגר. שיתוף הציבור מאוד נדרש כאן", אמר השר. 

כשנשאל, האם יש עוד מגבלות שהממשלה מתכננת להטיל על הציבור, השיב הורוביץ בחיוב ואמר כי הדבר תלוי בשיעור עליית התחלואה: "אנחנו עושים הגבלת על התקהלויות, בדיקות מהירות וחיסונים". עוד אמר: "אנחנו רוצים בסופו של דבר שנוכל לחיות לצד הקורונה ולא לשעבד את חיינו לכך".  

בסיום דבריו, התייחס לויכוח סביב חיסון תלמידים בבתי הספר: "הקבוצה הכי גדולה שלא התחסנה היא בני נוער. כשהם לא מחסונים הם מאוד מדביקים". הורוביץ סיכם: "כדי להגן עליהם ולמנוע הדבקות, צריך לחסן אותם".