היועץ הפוליטי ישראל בכר התייחס הבוקר (שישי) בתכנית של ניסים משעל ברדיו 103FM לתפקוד נפתלי בנט כראש הממשלה וסיכויי ממשלתו לשרוד עד סוף הקדנציה. בכר נשאל האם יש ספק שיהיה חילופי תפקיד בראשות הממשלה בין בנט ליאיר לפיד, לפי הסכם הרוטציה, ואמר כי "בוודאי שיש ספק, כי יש עוד ראשי מפלגות אחרים שיכולים להסתכל על הדברים ולשאול את עצמם האם נכון להם להישאר בממשלה. זה עוד הרבה זמן מהיום". 

בכר התייחס לדבריו של ח"כ דוד ביטן ברדיו 103FM שאמר כי בעוד שנה הממשלה תיפול והליכוד יחזרו לשלטון: "אני חושב שמוקדם מדי לשפוט. אני כן מאמין שאת השנה הקרובה הממשלה בהחלט יכולה לשרוד, לאחר מכן זאת שאלה של בגרות של ראשי המפלגות האחרות. בנוסף יש את שאלת החילופין בין בנט ללפיד, שהיא נקודת הקושי שתהיה לממשלה".

יועץ התקשורת ציין כי "אני לא חושב בנט שולט בשריו, אלא הוא עובד עם הכלי שנקרא קונצנזוס מאולץ. כלומר, הוא יודע שהוא חייב לא למתוח את הקווים ולא למתוח את היריעה יותר מדי", לדבריו, "הכלי המרכזי שלו כרגע זה שמירה על קונצנזוס מקסימלי שהוא יכול. אין לו יכולת תמרון לצאת מהקונצנזוס שהממשלה מסכימה עליו", הסביר בכר".

עוד אמר בכר כי "מצד אחד זה מאפשר לבנט לתפקד ביומיום ולקיים את הממשלה, ומצד שני זה גם מאוד מגביל, מכיוון שראש ממשלה צריך בסופו של דבר להביא למהלכים שהוא מאמין בהם. ראשי המפלגות האחרים מנוסים מאוד, כולם שם, הם מבינים את המציאות ולא מקשים עליו – הם לא עוזרים לו תקשורתית, ציבורית וחיצונית ולא משווקים אותו, אבל גם לא מקשים עליו לא פוליטית ולא תקשורתית".

בהתייחס לתפקודו של נפתלי בנט בנושא הקורונה, אמר בכר כי "בנט כרגע מתחיל להיפגש עם המבחן האמיתי הראשון שלו, שזאת הקורונה. לדעתי הוא גם יצליח בסופו של יום להשתלט על האירוע, דווקא בזכות מורשת החיסונים של נתניהו במקרה הזה, ואז הוא ייבחן על המקומות האמיתיים האחרים. ראש ממשלה בישראל תמיד נבחן על הנושא המדיני-ביטחוני, על זה הוא קם ונופל בסופו של יום. גם בנט ימצא את עצמו נשאב לתוך הנושא הזה, לטוב ולרע". 

בכר התייחס בנוסף לפגישתו של בנט עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שתיערך בחמישי הבא: "קרה כאן תהליך תדמיתי ומיתוגי, בשלב הראשוני. זאת רק פגישה ראשונה אבל אין ספק שמבחינת המהות, בחדרים הסגורים, זאת לא פגישת נימוסים ונחמדות, אלא פגישה שבה לוושינגטון יש דרישות מסוימות. הם רוצים להסביר לראש ממשלת ישראל איך הם רואים את הממשלה שלו ואת המצב במזרח התיכון, ואיך הוא יכול לעזור לאינטרסים שלהם. יש שם נושאים כבדי משקל שכולנו מבינים אותם".

כמו כן, בכר ייעץ לבנט כיצד עליו לנהוג כראש ממשלה, אחרי שנות נתניהו בתפקיד: "ראש ממשלה ככלל לא צריך להיכנס לנעליים של נתניהו, הוא צריך ליצור את הנעליים שמתאימות לו. הוא לא צריך לחקות את נתניה או ללכת בדרכיו, אלא להחליט מה נכון לישראל מבחינתו. מדד ההתאמה לראשות הממשלה לא צריך להיות תמיד לפי התכונות של נתניהו, למרות שיש לו גם תכונות טובות".