חברת הכנסת אמילי מואטי אמרה הבוקר (שבת) כי "נגמרו הימים בהם כל מפגש בין ראשי מדינות הוא "היסטורי". הנסיעה של רה"מ נפתלי בנט לפגישה עם הנשיא ביידן מסמלת חזרה לימים בהם הברית בין ארה"ב לישראל התקיימה ללא קשר למרכיבי הממשל".

עוד הוסיפה מואטי כי "שנות נתניהו יצרו קרע בין המפלגה הדמוקרטית לישראל". את הדברים אמרה חברת הכנסת באירוע "שבתרבות" בכפר יונה. "במפלגה הדמוקרטית בארצות הברית תומכים רוב יהודי ארצות הברית, שנות נתניהו יצרו מצוקה קשה בקהילה היהודית הכי גדולה בעולם מול ישראל", טענה מואטי.

בנימין נתניהו  (צילום: הדס פרוש פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: הדס פרוש פלאש 90)

לאחר שנשאלה על תפקוד הממשלה, השיבה חברת הכנסת כי "בניגוד לממשלה הקודמת שרוב הזמן עסקה בהדלפות ומריבות, הממשלה הנוכחית עובדת לטובת הציבור. איני חברה בקבינט הקורונה אך אני מתרשמת שההחלטות עניייניות ומטרתן היחידה היא לשמור על בריאות הציבור. בנט מנהל את משבר הקורונה טוב יותר מקודמו בתפקיד".

היא אף ציינה את מהלכו של שר הבריאות ניצן הורוביץ, אשר הודיע כי ההגבלה על תרומות דם של הומוסקסואלים בוטלה, וטענה: "השר מחק מערכת שלמה של דעות קדומות כלפי הומוסקסואלים במחי החלטה אחת. ממשלת השינוי מצדיקה את כינויה ומתקנת עוולות של שנים".

לסיום, מואטי נשאלה על נסיעתה לארצות הברית של שרת התחבורה מרב מיכאלי, יו"ר מפלגתה של חברת הכנסת, אשר טסה לחופשה: "שמעתי על הנסיעה מהתקשורת, לא יודעת מה היו המניעים והשיקולים. אני עצמי ביטלתי נסיעה לחו"ל מתוך מחשבה שנבחרי ציבור צריכים להוות דוגמה".