שר הביטחון בני גנץ הבהיר הערב (שבת), בהתייחסו לעימותים ברצועת עזה מוקדם יותר, כי מדובר "אירועים חמורים ביותר שתהיה עליהם תגובה". את הדברים אמר בראיון לחדשות 13.

"אנחנו לא נקבל הפרה בפגיעה בתשתיות שלנו, ודאי שלא פגיעה באנשינו", הוסיף. "אנחנו נוהגים מול רצועת עזה מאז 'שומר החומות' בשתי אמירות בסיסיות: אנחנו לא מקבלים 'ברדק', מה שהיה הוא לא מה שיהיה, ומהצד השני יש לנו נכונות ביטחונית ואזרחית לקיום שגרת חיים".

בנוגע לשינוי מנגנן העברת הכסף הקטארי לרצועה, ציין כי "יש לנו מדיניות ברורה, איפה שבוחרים לעמעם אותה זה מכוונת מכוון, המעשים ידברו".

כשנשאל גנץ על הנסיגה האמריקאית מאפגניסטאן, וההקשרים הביטחוניים הישראלים שלה, ענה: "אין נסיגות שמחות, קשה לייצר תמונות טובות. אנחנו צריכים לקחת את הלמידה שלנו מהאירועים האלה לאיך שאנחנו מתערבים באירועים צבאיים. ישראל היא אי דמוקרטי יהודי ששוכן באזור מאוד לא יציב, ואנחנו לא יכולים בשום נקודת זמן להוריד את היד מהעליונות הביטחונית המוחלטת שלנו".

"ביהודה ושמרון ישראל צריכה להיות בעליונות ביטחונית, חד משמעתי. אני חותר בעמדה שלי להסדרה עם הרשות הפלסטינית באופן שבו לישראל יש עליונות ביטחונית, אני בעד לחזק את הרשות ועוסק בזה, אך  אסור לנו לרגע להרפות מהיכולת הביטחונית שלנו".

פלסטינים בהפרות סדר ביהודה ושומרון (צילום: REUTERS/Raneen Sawafta)
פלסטינים בהפרות סדר ביהודה ושומרון (צילום: REUTERS/Raneen Sawafta)

בנוסף, דיבר שר הביטחון על הקורונה, והבהיר כי הוא "לא פוסל דחייה מסוימת על מנת להתקדם במסע החיסונים שהוא הפיתרון המוביל".

בסוף דבריו, הדגיש גנץ את מחויבותו לחקלאים על רקע חוק ההסדרים והרפורמה בחקלאות שעתידה לעבור: "אני חושב ששר האוצר עושה עבודה מצוינת בניהול התקציב המדינה, יש לי איתו סיכום ועם שר החקלאות שלא יבוצעו צעדים חד צדדים נגד החקלאות בישראל. הרפורמה היא דבר חשוב, וצריך לקדם אותו עם החקלאים, יש לנו שבועות ספורים ובטוח שנגיע להסכמה".