יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי ושר האוצר אביגדור ליברמן סיכמו על צמצום של כ־30% בהיקף חוק ההסדרים, שיונח בקרוב על שולחן הכנסת יחד עם הצעת התקציב.הסיכום הושג בעבודה משותפת עם יו"ר הקואליציה עידית סילמן וסגנה בועז טופורובסקי, וכן עם יושבי ראש סיעות הקואליציה. נוסף לכך ייקבעו אילו ועדות ידונו בהצעות החוק שהוצאו מחוק ההסדרים.

"התקציב שיובא לכנסת הוא טוב וחוק ההסדרים שיונח יאפשר לכנסת לדון בו באופן רציני ומספק", אמר לוי בסוף השבוע. "יש בחוק רפורמות חשובות שיטיבו עם אזרחי ישראל. שאר הרפורמות שיפוצלו יידונו בכנסת במסלול חקיקה רגיל".

בין הסעיפים שהוצאו מחוק ההסדרים ויידונו כעת בנפרד בוועדות הכנסת השונות נמצאים חוק המטרו, הטלת היטל על רפואה פרטית, תשלום על ביטול תורים לרופא וגביית השתתפות עצמית לרופא מקצועי במערכת הבריאות, הפיקוח על מטבעות וירטואליים והעברת נתונים על ידי גופים פיננסיים לרשות המסים.

לעומת זאת נותרו בחוק ההסדרים רפורמות "כבדות", חלקן שנויות במחלוקת, כמו הרפורמה בחקלאות, שמעוררת התנגדות בקרב ארגוני החקלאים וגם בקרב ח"כים של יש עתיד, העבודה, מרצ וכחול לבן.יו"ר סיעת העבודה ח"כ רם שפע צייץ שלשום: "שיהיה ברור, אני וסיעת העבודה נעשה הכל כדי שהפייק רפורמה בחקלאות תצא מחוק ההסדרים. יש דברים שאסור שיקרו, גם אם זה אומר שניאלץ לשלם מחיר".



רפורמה נוספת שלגביה הדעות בקואליציה חלוקות ונותרה בחוק ההסדרים היא רפורמת הרגולציה. שרי העבודה ומרצ התנגדו להצעה וח"כים מטעמן מתכוונים להיאבק נגדה בוועדות הכנסת.גם סוגיית העלאת גיל הפרישה לנשים נותרה בחוק, אבל צפויה לעבור שינויים בכנסת לנוכח ההתנגדות לנושא בעבודה, במרצ ובקרב ארגוני הנשים.

סעיפים נוספים שנחשבים לשנויים במחלוקת אבל נותרו בחוק כוללים את הרפורמה ביבוא, הטלת מס על משקאות ממותקים, אגרת גודש, המס על כלים חד־פעמיים ורפורמת הבנקאות הפתוחה.

על הקשיים הצפויים לקואליציה בהעברת חוק ההסדרים רמזה ח"כ נעמה לזימי (העבודה), שצייצה: "בחוק ההסדרים הושארו כל הרפורמות ה'כבדות', שלא שיערתי בנפשי שכולן יישארו לחקיקה מזורזת וללא דיוני עומק - גיל הפרישה, אג"ח מיועדות, החקלאות והרשות לרגולציה. זה משאיר מצב בלתי אפשרי מבחינתי ומבחינתם של נוספים. זהו תקציב שלא נותן בשורה, ואף גרוע מכך".