מטוסי קרב תקפו הלילה (בין שבת לראשון) ארבעה אתרים לאחסון וייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, זאת לאחר העימותים האלימים אתמול בגבול הרצועה, במהלכם נפצע לוחם מג"ב, סמ"ר בראל חדריה שמואלי, באורח אנוש. בעקבות ההתחממות בגזרה ובהתאם להערכת המצב הוחלט בצה"ל על תגבור אוגדת עזה בכוחות נוספים. הכתב הצבאי של "מעריב", טל לב רם, ופרשן וואלה! לענייני ערבים, אבי יששכרוף, התייחסו להתפתחויות בגזרה הדרומית, בשיחה עם ענת דוידוב וגולן יוכפז, בתוכניתם ברדיו 103 FM, והעריכו האם פני החמאס להסלמה. 

לב רם הסביר כי הירי עצמו היה כחלק ממהומות של מאות פלסטינים שנכחו הצמוד לגדר המערכת ברצועת עזה. לדבריו לא מדובר בהפגנה תמימה, אלא באירוע יזום ומתוכנן של החמאס בו השתפו מחבלים וכי הירי לעבר איש מג"ב היה כחלק ממנו: "ההצלבה של השעות והפגיעה בראש מצטלבות עם ירי אקדח", הסביר. עוד אמר כי החומה הביטחונית, שחוצצת בין הלוחמים הישראלים לפלסטינים שברצועה, היוותה באירוע זה דווקא מכשול לרעתם של החיילים הישראלים: "מצד אחד יש לוחמים מאחורי הגדר אבל היא יוצרת אשליה כי הם לא ממש מוגנים. וזה לא במקרה שנשלף אקדח מתוך החלון שבגדר". 

כשנשאל, האם היו אירועים דומים בעבר, השיב הכתב הצבאי: "היו אירועים, אבל בטח לא בעוצמה כזו. היה אירוע עם לוחמי שייטת כשמחבל הגיע להעמדה ונתפס. היו אירועים של מטעני חבלה". לב רם קבע: "יהיה הרבה מה לחקר ברמה הטקטית". 

בנוסף, נשאל כיצד ייתכן שנתנו לאותו מחבל להגיע אל טווח אפס ולירות ממנו. על כך אמר כי זו בדיוק הבעיה שאתה נאלצים כוחות הביטחון הישראלים להתמודד כשמחבלים חמושים מתקרבים אל הגדר באצטלה של מפגינים לא חמושים: "בדיוק לכאורה יש חומה והפרת סדר שמנסים להתמודד איתה כהפרת סדר אלימה. כשמחבלים מתקרבים לגדר, הלוחמים חשופים לפגיעה", קבע. עוד הוסיף: "יש פה הפקת לקחים טקטית ויש הפקת לקחים מול האירוע הזה". 

כשנשאל, האם פני ישראל והחמאס לעימות צבאי, השיב: "ישראל בחרה בתגובה מאופקת. אנחנו רואים שחמאס לא מגיב לה". יחד עם זאת אמר כי בטווח הרחוק שני הצדדים צועדים לעבר הסלמה: "הכיוונים הם אותם כיוונים, גם אם זה ייקח עוד קצת זמן". 

בהמשך השיחה, הצטרף אבי יששכרוב והסביר מה היו מטרות החמאס מאחורי המהומות האלימות. ראשית הסביר כי העילה הרשמית להן הייתה יום השנה לשריפת מסגד אלאקצא בשנת 1969, אך למעשה מדובר היה בתירוץ על מנת ליצור אירוע חבלני על הגדר: "כבר חודשים ארוכים שחמאס לא הביא את הציבור שלו לגדר. אז התירוץ שלו היה לציין את ניסיון השריפה של המסגד ב-1969". 



על השאלה מדוע דווקא מספר ימים לאחר שהוסכם על העברת הכסף הקטארי לתוך רצועת עזה החליט החמאס ליצור אירוע אלים על הגדר, השיב יששכרוף בשלוש מילים: "התשובה שהוא יכול", והסביר בהרחבה: "החמאס מרגיש שישראל קצת מהססת והיא מאפשרת את הכנסת הכסף הקטארי. יש פה תחושה בצד הפלסטיני שבצד הישראלי משדרים חולשה". 

כשנשאל, האם האיש שירה מהאקדח לעבר לוחם מג"ב הינו מחבל של חמאס, השיב יששכרוף בחיוב: "על פי פרסומים ערבים מדובר בקצין של החמאס. מי שמגיע לגבול הרצועה ומכניס אקדח הוא לא אזרח תמים. מי שמביא אנשים לגבול הרצועה ועושה פרובוקציות הוא לא תמים".