שרת התחבורה מרב מיכאלי, המריאה במהלך סוף השבוע לארצות הברית יחד עם בן זוגה, ליאור שליין, בצל קריאתו של ראש הממשלה לציבור להימנע לצאת מן הארץ בשל נגיף הקורונה וזן הדלתא והחשש מכניסת ויריאנטים נוספים. בעקבות פרסום הדיווח על ידי כתב חדשות 12 ירון אברהם, קמה ביקורת נגד השרה, אלא שבמוצאי השבת היא חשפה כי הסיבה לנסיעה הייתה לידת בנה, אותו הביאה לעולם יחד עם שליין באמצעות פונדקאית. מי שיצאה להגנתה של מיכאלי הייתה חברת הכנסת מירב בן ארי (יש עתיד) שטענה כי נעשה לשרת התחברה שיימניג תקשורתי, עליו לא מעט אנשים צריכים להתנצל, לדבריה. בריאיון הבוקר (ראשון) לענת דוידוב וגולן יוכפז, בתוכניתם ברדיו 103FM, הסבירה את הדברים. 

בן ארי, שהביאה ילד לעולם לפני ארבע שנים בהורות משותפת ולאחר טיפולי פוריות, אמרה מדוע היא מזדהה עם השרה מיכאלי: "אני בעצמי ב־2017 התחלית תהליך פוריות כשהייתי חברת כנסת שנכנסה להיריון באמצעות הורות משותפת, לא בדרך הרגילה של חתונה וילדים. גם לי הייתה כמעט שנה של טיפולי פוריות, אירועים אישיים מאוד והרבה פעמים זה גורם להיעדרויות, לאנשים שלא מבינים ומרימים גבה איפה את איפה את נמצאת".

סיבת הנסיעה, כאמור, נשמרה בסוד עד הלידה. ח"כ בן ארי אמרה שככל הידוע לה, גם בתוך הממשלה לא ידעו על כך: "אף אחד לא ידע, כולל חברי כנסת מהסיעה שלה. אני חושבת שיש סיכוי שראש הממשלה ידע, בייחוד שאני שיתפתי רק את כחלון כי היה לי חשוב לתת לו דין וחשבון אבל קחו שנייה אוויר. כתשו אותה".

מיכאלי הייתה יודעה בשנים האחרונים בביקורת שלה נגד תהליך הפונדקאות אותו אף הגדירה כ"סוג של סחר בגוף של נשים שמתבצע בחדווה שלא מתקבלת על דעתי", כפי שאמרה בריאיון לאתר "מאקו" בשנת 2013. דבר זה גרר אמש ביקורת רבה כלפיה מצד אלו שטענו על התנהלות צבועה של השרה. גם בעניין זה נחלצה ח"כ בן ארי להגן על שרת התחבורה: "אני חושבת שזה בסדר שפוליטיקאים ובטח פוליטיקאיות משנות את דעתן". עוד אמרה: "חוק הפונדקאות בארץ זה רק נשים נשואות שיש להן ילדים. מי שצולל לחומר הזה יודע שהנושא של פונדקאות מגיע לא מתוך ניצול אלא ממקום שנשים רוצות לתת לזוכות ילדים, לקחת חלק באירוע המרגש הזה. הרבה פעמים אנחנו ניזונים משמועות. אני חושבת שבעניין הזה היא (מיכאלי) שינתה את העמדה שלה". 

עוד הוסיפה וציינה, כי כבר בכנסת ה-20 היא ומיכאלי קיימו שיחות על הורות: "היו לי איתה תקלים בכנסת. הרבה פעמים אמרתי לה 'את לא מבינה ברמה של לעבור היריון'. אנחנו חברות, ובקשר טוב, והרבה פעמים היא אמרה לי 'אדם צריך להיות עני כדי לדבר על עוני?'. אמרתי לה שבמקרה של לידה והורת זה דבר כל כך חזק ואמוציונלי". בן ארי סיכמה: "אני הגעתי לרווקות עד גיל מאוחר ולא הבנתי מה זה אימהות. אני יכולה להגיד לך בוודאות שמהרגע שנהייתי אימא שיניתי הרבה. את חושבת שאם יש לך אחיינים את מבינה, אז לא. היום אנחנו בסיטואציה אחרת, אני יותר מודעת".