המצב הקשה באפגניסטן, שנגרם כתוצאה מהכיבוש של טליבאן, הביא למצבי קיצון בהם תושבים המדינה נאלצו להימלט מהר ככל האפשר. כחלק מפעולות החילוץ של אזרחי קאבול, מטוסים אמריקאים נשלחו אל המדינה במטרה להטיס כמה שיותר מקורבנות ארגון הטרור. אישה אחת בהיריון, שנסה על חייה והצליחה לתפוס מקום אתמול (שבת) על אחד ממטוסי החילוץ העמוסים, החלה בצירים בשמיים ויילדה את בתה בין כל הבלאגן. 

אחרי שהמטוס הצבאי האמריקאי כבר הצליח להעלות עליו כמה שיותר נוסעים והמריא כדי לחלץ את תושבי אפגניסטן, האישה ההריונית החלה בתהליך הלידה. כדי להצליח ליילד את האישה בהצלחה, הטייס נאלץ להנמיך את גובה הטיסה כדי שיותר חמצן ייכנס, לפני שנחת נחיתת חירום בדרום מערב גרמניה. לאחר הנחיתה, אנשי כוחות ההצלה מיהרו אל המטוס והצליחו בלידה, שכמעט נגמרה באסון.

פיקוד חיל האוויר האמריקאי התייחס לנושא וטען כי החלטת הטייס להנמיך את מטוס היא שהצילה את חיי הילדה, שכן האם סבלה מסיבוכים רפואיים אחרים. חיל האוויר פרסם בעמוד הטוויטר תמונות מהאירוע, ועל הפוסט נכתב: "אנשי הצוות הרפואי של קבוצת 86 סייעו לאם ולמשפחה אפגנית מחוץ למטוס C-17, רגעים ספורים אחרי שיילדה על המטוס בזמן הנחיתה בנמל התעופה רמשטיין שבגרמניה".