מתקפת סייבר על בית הסוהר האיראני אווין, כך דווח היום (ראשון) ברדיו פרדא. על פי הדיווח קבוצת האקרים המכונה "עדלת עלי", פרסמה תמונות ממצלמות האבטחה של חדר הבקרה בכלא בהם נראים המסכים עם הודעת אזהרה מפני מתקפת סייבר. 



כלא אווין השוכן בצפון-מערב המדינה, מיועד לאסירים מסוכנים ולאסירים פוליטיים. הכלא הוקם על ידי המשטרה החשאית של השאה האיראני ונחשב לקשה ביותר במדינה בכל הקשור לתנאי המחיה בו וביחס כלפי האסירים.

בשנת 2005 פרסמה מערכת המשפט האיראנית דו"ח המכיר בהפרת זכויות אדם בכלא, לרבות שימוש בשיטות עינויים שונות ובידוד אסירים. ב-27 ביולי 2008 נתלו בחצר הכלא 29 אסירים, לאחר שבית המשפט העליון האיראני אישר את הוצאתם להורג. מהלך זה הוביל למחאה מצד ארגוני זכויות אדם, אשר מחו נגד השימוש המוגזם לטענתם שעושה איראן בהחלת עונש מוות במדינה.

בדיווח נוסף ברדיו, בכיר במשטרת התנועה האיראנית אישר כי התבצעה פריצה למערכת המשטרתית וכי עד כה "שני חשבונות וירטואליים נחשפו לכמות מוגבלת של מידע אזרחי". בכיר נוסף במשטרה, סגן ניצב חוסיין רמזאני, אישר את הדיווחים על הדליפה מהמערכת המשטרתית ואמר כי הם עדין לא יודעים מי עומד מאחורי פעולות אלה והאם הם תושבי איראן.