קבינט הקורונה צפוי לאשר הערב (ראשון) את פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר בכל השכבות,זאת לאחר שבמהלך סוף השבוע, ערכה שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון שיחות עם שרי הקבינט ובמהלכן הושגה פשרה ולפיה השרה תסיר את התנגדותה למתן חיסונים בבית הספר בשעות הלימודים תמורת פתיחת הלימודים במועדם, כך דווח בחדשות 13.

לקראת הדיון בקבינט הקורונה כתבה שרת החינוך בדף הפייסבוק שלה: "אני מודה לראש הממשלה שנעתר בסופו של דבר לבקשתי לקיים דיון מעמיק בנושא החינוך בישיבת הקבינט הקרובה. לראשונה ישתתפו בדיון בקבינט נציגי מורים, הורים, תלמידים ואנשי מקצוע מתחום החינוך, אשר יציגו בפני שרי הקבינט את ההשלכות של השנה וחצי האחרונות על הילדים ובני הנוער. 

"חשוב ששרי הקבינט ייחשפו לנתונים ולעמדתם של אנשי המקצוע בתחום החינוך, יבינו את המורכבויות והרגישויות ובעיקר את המשמעות של כל אחת מההחלטות על הילדים והמורים במערכת החינוך. אני אציג את עמדתי המקצועית והחינוכית כשרת החינוך. אכבד כל החלטה שתתקבל בהצבעה דמוקרטית, כפי שנהוג בישיבות הממשלה והקבינט", הוסיף

יפעת שאשא ביטון (צילום: מרק ישראל סלם)
יפעת שאשא ביטון (צילום: מרק ישראל סלם)


גם אש התייחס בסוף השבוע לנושא, כשאמר: "יש לפתוח את שנת הלימודים בחודש הבא בהתאם לנתונים הקיימים, ובמיוחד אם יחול שיפור בנתונים. מבחינתנו זה זמן טוב להתנסות בתהליכים החדשים, בהם הבדיקות המהירות, שבזכותן נזהה יותר מאומתים שלא ידביקו תלמידים".

בהמשך דווח כי במהלך הדיון בקבינט ידונו השרים בסוגיית התו הירוק למורים. על פי הדיווח, משרד החינוך לא מתכוון לאשר למורים שלא התחסנו או החלימו להכנס למוסדות החינוך ללא בדיקות קורונה. מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק, שוחח הבוקר ב-103FM על ההכנות לפתיחת שנת הלימודים בעוד כשבוע וחצי, בצל העלייה הנמשכת בתחלואה. "אנחנו ערוכים לפתיחת שנת לימודים מלאה בטוחה ובריאה ב־1 בספטמבר", הדגיש.

לדברי המנכ"ל, כ-15 אחוזים מצוותי ההוראה אינם מחוסנים. "מדובר בנתון לא קטן בכלל, ואנחנו קוראים להם להתחסן", אמר, "אני חושב שמי שלא מחוסן ולא מוכן להיבדק - לא צריך להגיע לבתי הספר, במצב הזה הוא מסכן את עצמו ואת התלמידים. אנחנו נדון בנושא ונסכם מה צריך לעשות, אבל אם אנחנו דורשים מהתלמידים להתחסן - אז על אחת כמה וכמה מהמורים".