לוחמי יחידת המסתערבים במשמר הגבול ערכו הערב (ראשון) שירת תפילה משותפת בסמוך למיטתו של חברם ליחידה, סמ"ר בראל חדריה שמואלי, שנפצע באורח אנוש מירי של מחבל במהלך העימותים האלימים ביום שבת האחרון בגבול רצועת עזה. 

ד"ר עמית פרנקל, רופא בכיר במחלקה לטיפול נמרץ כללי בסורוקה, התייחס למצבו, ודיווח כי "אתמול בערב הגיע חייל עם פציעה קשה. הוא נלקח באופן מיידי להדמיה, ומיד לאחר ההדמיה לחדר הניתוח. מחדר הניתוח הוא הובא למחלקה לטיפול נמרץ כללי. לצערנו, גם הבוקר הוא במצב קשה, מורדם ומונשם. לאור מורכבות הפציעה עדיין נשקפת סכנת חיים". 

בצה"ל ממשיכים לתחקר את אירוע הירי בסמ"ר בראל שמואלי על גבול רצועת עזה, שהביאה לפציעתו הקשה. גורמים צבאיים אמרו היום  למעריב כי אירוע מהסוג הזה מחייב הפקת לקחים מהירים, שכן דרך חרך הירי היה ניתן היה לבצע פיגועים במתווים נוספים, שהיו יכולים להסתיים בתוצאות קשות יותר. לדוגמה, זריקת רימון שהיה מתפוצץ בצד הישראלי וגורם לנפגעים רבים.

מהתחקירים שנעשים באוגדת עזה ובפיקוד הדרום עלה כי כבר בתחילת העצרת שארגן חמאס, בה השתתפו כ-5,000 פלסטינים, כ-400 מהם רצו לגדר והחלו להתעמת עם כוחות צה"ל באלימות רבה. כמאה שומרי סדר מטעם חמאס שהוצבו בהתחלה לכאורה על מנת למנוע מפגינים של חמאס מלהגיע לגדר, התפזרו מיד כשהחל האירוע. 

לפי ההערכות, המחבל הספיק לירות שלושה כדורים מחרך הירי, בעוד לצדו של סמ"ר בראל שמואלי, שנפגע מהכדור בראשו, היה צלף נוסף ומפקדו של הלוחם. שמואלי קיבל טיפול מידי מחובש והועבר באמצעות אמבולנס לבית החולים סורוקה. מצבו של שמואלי שמאושפז בבית החולים ממשיך להיות קשה ונשקפת סכנה לחייו.

יוסי שמואלי, אביו של הלוחם, מתח ביקורת על התנהלות הצבא בתקרית ואמר: "אני בטוח שהייתה שם פאשלה, זו פאדיחה של הצבא, איך הם הגיעו לגדר מבלי שירו בהם" והוסיף, "למה הבן שלי צריך להגיע לבית החולים בגלל הפגנה". אביו של בראל קרא לכל עם ישראל להתפלל לשלומו של בנו שנפגע בראשו וממשיך גם כעת להיאבק על חייו.