בשורה לחוסכים בקרנות הפנסיה הוותיקות: שר האוצר אביגדור ליברמן וח"כ חיים כץ (לשעבר שר העבודה והרווחה) סיכמו על ביטול הקיצוץ בהיקף של 1.13% לגמלאי קרנות הפנסיה הוותיקות, שתוכנן לינואר 2022. ההחלטה התקבלה לאחר סדרת פגישות עם פקידים באוצר ועם השר ליברמן, שנתן את הסכמתו.

המהלך נוגע למאות אלפי מבוטחים שתבוטל עבורם ההפחתה, שעלולה הייתה להסתכם בעד אלפי שקלים בשנה. כץ, המכיר היטב את סוגיית הקיצוץ ואת הגירעונות בקרנות, מצא כי בשנת 2004 ניתנה התחייבות של שר האוצר דאז בנימין נתניהו שאם גיל הפרישה לנשים לפנסיה לא יועלה והקרנות הוותיקות ייקלעו לגירעון, האוצר יכסה 4 מיליארד שקל מהגירעונות.

"להפתעתי, גיליתי שיש התחייבות כזאת ובדקתי שניתן לממש אותה. פגשתי בשבוע שעבר את שר האוצר ליברמן, והוא נתן את התחייבותו שלא לבצע את הקיצוץ. אני מאמין לו", אמר אתמול כץ. "שמנו סוף לסאגה שנמשכת זה מספר שנים ללא הצדקה, והורדנו לצמיתות את חרב הקיצוץ שהונפה מעל מאות אלפי חוסכים שחסכו כל חייהם למען הזכות להזדקן בכבוד. אני מודה לשר האוצר על רגישותו ונכונותו לסייע במאבק לשמירה על זכויות הגמלאים".

בתשובה לשאלה האם משמעות הסיכום עם ליברמן היא שהוא יתמוך בתקציב השיב כץ בשלילה. "הליכוד כאופוזיציה תתנגד לתקציב, אף שאני מודה שהוא כולל גם צעדים חיוביים". 

עוד הוא ציין לחיוב את ההחלטה להעלות את קצבת הבטחת ההכנסה לקשישים ל־70% משכר המינימום. לדבריו, "הגשתי הצעת חוק להעלאות את קצבת הבטחת ההכנסה ל־80% משכר המינימום, אבל גם ההחלטה הנוכחית היא טובה. כאיש אופוזיציה לא אוכל לתמוך בתקציב".

במקביל להחלטה על ביטול הקיצוץ, שר האוצר מקדם את ההחלטה על העלאת גיל הפרישה לפנסיה לנשים ל־65. בפגישה בשבוע שעבר עם שרת התחבורה מרב מיכאלי סוכם כי "ועדה המקודמת בימים אלה במוסד לביטוח לאומי תקבע את זכאות הנשים לסיוע תקציבי".