שבעה בתי חולים ציבוריים הפסיקו החל מהבוקר (שני) לקבל חולי קורונה, בטענה כי המדינה הייתה אמורה להעביר למוסדות הרפואיים 630 מיליון שקל עד סוף יוני לפי הסכם שנחתם בחודש ינואר, אך לא עשתה זאת. מדובר בבתי החולים שערי צדק והדסה בירושלים, לניאדו בנתניה, מעייני הישועה בבני ברק, בית החולים האנגלי בנצרת, ובתי החולים המשפחה הקדושה (האיטלקי) וסנט וינסנט דה פול (הצרפתי) בנצרת.

פרופ' פאהד חכים, מנהל בית החולים האנגלי בנצרת, שוחח עם ינון מגל ויריב אופנהיימר ב-103FM על הנושא, והדגיש את מצוקת בתי החולים הציבוריים ברקע סירובם לקבל חולי קורונה בשל היעדר תקציב: "כמנהל בית חולים, אני קצת מתבייש כשאני אומר לחולים לא להגיע כי אין לי איך לטפל בהם כמו שצריך".



פרופ' חכים הבהיר כי אין מדובר בשביתה או סנקציה, אלא באילוץ, מפאת היעדר התקציב, שבא לידי ביטוי גם בשכרם של הצוותים. "בסוף החודש לא תצא משכורת, אין לי תזרים", סיפר, "האנשים לא יקבלו את המשכורת שלהם וגם הספקים". במקביל, טען כי ישנה מצוקה בחברה הערבית מבחינת תחלואה בקורונה: "בשבוע האחרון אנחנו עדים לעלייה משמעותית של כמות החיוביים, לעיתים 40% חיוביים, אחד מכל שלוש שנכנס - חיובי". 

הוא הסביר: "אנחנו, בתי החולים הציבוריים, שונים לחלוטין מבתי חולים ממשלתיים. אלו בתי חולים שהממשלה משלמת את תקציביהם ומעבירה משכורות לעובדים כל תחילת חודש. לנו אין ממשלה מעלינו, אני פיטרתי אנשים כי אמרו שאין תקציב". עוד הוסיף, כי האנשים שאינם מחוסנים המטופלים במחלקת הקורונה בבית החולים האנגלי, זקוקים למכשירי אקמו. 

סייעה בהכנת הידיעה: עופרי גלייכמן, 103fm.