חופשת הקיץ היא הזדמנות מצוינת לערוך חגיגה קולינרית עם הילדים במטבח. זו גם הזדמנות להכין עמם מאכלים שבדרך כלל אנו נוהגים לקנות בחוץ וליהנות מכמה שעות של יצירה טעימה ומשותפת שאותה הם לא ישכחו לעולם.

הפעם אני מקדישה את המדור להכנת בייגלה ירושלמי, שמגיע בשלל צורות: עגול כמו כעך, אבל רחב וגדול, או אליפטי ומוארך. אפשר גם למלא חלק מהבייגלה במלית גבינה וירק, כמו גבינה בולגרית, עשבי תיבול ומעט גבינה קשה. כאשר אתם מגישים את הבייגלה שהכנתם, אל תשכחו לצרף לצדו צלוחית עם תערובת תיבול ריחנית של זעתר. כדאי לטבול את הבייגלה בתערובת הזעתר ורק אז לאכול. מדובר בביס המושלם. ד

בייגלה ירושלמי

החומרים:
(לכ־6־8 יחידות)

1/2 קילו קמח מנופה
1 כף שמרים יבשים
3 כפות סוכר
1 ביצה
3 כפות שמן זית
1/2 1 כוסות מים
1 כף מלח

להברשה:
ביצה טרופה עם כפית מים או שמן

לפיזור:
1/4 כוס שומשום

להגשה:
תערובת תבלין זעתר

רוצים לעקוב אחר ההכנות, הבישולים והצילומים למדור לפני הפרסום? רוצים להצטרף למפגשים ולטעימות במטבח הפרטי שלי? היכנסו לאתר שלי

אופן ההכנה:
1. מניחים בקערת מערבל חשמלי עם וו לישה את הקמח, השמרים והסוכר ומערבלים במהירות נמוכה. מוסיפים תוך כדי הערבול את הביצה, השמן והמים ולשים עד לקבלת בצק אחיד. ממשיכים ללוש כשבע דקות במהירות בינונית, עד לקבלת בצק רך ונעים למגע ומעט דביק.

2. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומניחים להתפחה במשך שעה (עד שהבצק מכפיל את נפחו). מחלקים את הבצק ל־6־8 כדורים שווים, יוצרים חור במרכז כדור הבצק ומעצבים תוך כדי מתיחה וגלגול עד לקבלת בייגלה עגול בעובי 2 סנטימטרים. אפשר למתוח את הבייגלה ולעצבו לצורת אליפסה. בדרך זו מכינים את יתר חלקי הבצק.

3. מסדרים את הבייגלה ברווחים על תבנית תנור מרופדת בנייר אפייה. מברישים בביצה הטרופה ומפזרים מעל כמות נדיבה של גרגירי שומשום. מתפיחים כ־20 דקות. אופים בתנור שחומם מראש לחום גבוה (200 מעלות) במשך 20־25 דקות או עד להזהבה יפה. מוציאים ומצננים.

טיפסקל

  • רוצים לקבל מרקם פריך ומתפצח לבייגלה? התחילו את האפייה בחום גבוה.
  • רוצים לקבל מרקם קריספי ורך בפנים? כסו במגבת את הכעכים מיד עם הוצאתם מהתנור.
  • רוצים למלא את הבייגלה במלית גבינה? ערבבו בקערית מבחר גבינות אהובות, תבלו בבצל ירוק, במלח, בפלפל ובמעט שום וערבבו. קחו חלק מהבצק, רדדו למשטח מוארך, שימו לאורכו את המלית, סגרו וגלגלו לגלילה ארוכה, שאותה סוגרים לכעך.