מפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי החל לקיים הערב (שני) סבב פגישות מתוכנן עם מספר רבנים בכירים, לקראת חגי תשרי. בכוונת המפכ"ל לקבל את תמיכתם של רבנים בכל הקשור לתקנות הקורונה, על מנת שיקראו לציבור החרדי ללכת להתחסן ולהקפיד בעת התפילות בחגים על ההנחיות. מטרת השיחות היא להימנע מאותן תמונות בלתי מחמיאות בהן נאלצה המשטרה, לדבריו, לבצע אכיפה נוקשה בבתי כנסת, בישיבות ובמוסדות החינוך. 

את סבב השיחות פתח שבתאי בפגישה אצל הרב חיים קנייבסקי, בבני ברק, כשהוא מלווה ברב המשטרה רמי ברכיהו, ודוברו האישי ברוך הוניג. שבתאי החל בברכה לקראת ראש השנה וביקש לקבל, כאמור, את תמיכת הרבנים. מיד לאחר מכן ביקר המפכ"ל אצל ראש ישיבת פוניבץ', הרב אדלשיין. משם המשיכה הפמליה אל הרב שמעון בעדני, ראש כולל תורה וחיים וחבר מועצת חכמי התורה של ש"ס. בהמשך, ביקרו אצל הרב אברהם פירר ואצל ראש מועצת חכמי התורה של ש"ס הרב שלום כהן.

מפכ''ל המשטרה אצל הרב שלום כהן  (צילום: דוברות המשטרה)
מפכ''ל המשטרה אצל הרב שלום כהן (צילום: דוברות המשטרה)

בסיום סבב הפגישות מספר המפכ"ל שבתאי: "מבקשים לשתף פעולה לגלות אחריות ולכבד את השוטרים באכיפה ובעיקר לשמור על בריאותם". עוד הוסיף ואמר לרבנים: "סומך עליכם שתצאו בקריאה הזו ונוכל להימנע ממפגשים שאנחנו לא רוצים להגיע אליהם". 

עוד אמר המפכ"ל במסגרת הביקורים: "מטרת הביקור שלי הוא בראש ובראשונה חיזוק הקשר של המשטרה עם הקהילה החרדית. משטרת ישראל רואה בקשר הזה חשיבות רבה לפעילות היום יומית בכל המחוזות. לאוכלוסייה החרדית שומרת החוק מגיע משטרה נחושה ומקצועית שפועלת עבורו ומודעת לשפה ולתרבות של העולם החרדי, משטרה שיודעת לנהל שיח פתוח ומחבר לפתרון בעיות הקשורות לממשק בין המשטרה לקהילה החרדית, ולכן הקמנו את חטיבת הקהילות ובתוכה מחלקה מיוחדת בראשות רב המשטרה לכל הנושאים הקשורים בחרדים". המפכ"ל צפוי לבקר אצל רבנים נוספים בתקופה הקרובה בכדי לחזק את הקשר ולהדגיש את החשיבות בדבר קיום ההנחיות שתכליתן שמירה על בריאות הציבור.